اردوغان قرارداد فروش پهپاد به لهستان را امضا کرد

رئیس جمهور ترکیه امروز قرارداد فروش و تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین به ورشو، متحد ناتو را امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ترکیه اولین توافق نامه تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین به لهستان یکی از کشورهای عضو ناتو را امضا کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آندره دودا، همتای لهستانی خود که اکنون برای یک سفر رسمی در آنکارا بسر می‌برد، گفت: ترکیه اولین توافقنامه خود را با لهستان مبنی بر تأمین و تحویل هواپیما‌های بدون سرنشین خود به  ورشو  امضا کرده است.

اردوغان اضافه کرد: ما یکی از  سه یا چهار کشور جهان هستیم که بهترین هواپیما‌های بدون سرنشین را تولید می‌کنیم. امروز برای اولین بار در تاریخ توافق نامه‌ای امضا کردیم که بر اساس آن ترکیه پهپاد‌های بدون سرنشین خود را به لهستان تحویل می‌دهد. مفتخریم که این تجربه و توانایی‌ها را با ورشو یکی از متحدان ناتو به اشتراک می‌گذاریم.  

ماریوش بلاشاک، وزیر دفاع لهستان  پیش از این گفته بود که ورشو ۲۴ هواپیمای بدون سرنشین را از ترکیه خریداری می‌کند.

به گفته مقامات ناتو، ترکیه در جهت کاهش وابستگی تسلیحاتی به غرب به چهارمین تولیدکننده پهپاد با کاربرد نظامی در جهان تبدیل شده است. شرکت فناوری‌های دفاعی ترکیه با نام "بایکار" این هواپیما‌های بدون سرنشین را تا به حال به آذربایجان، اوکراین، قطر و لیبی فروخته است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته اعلام کرده بود عربستان هم علاقمند است این پهپاد‌های نظامی را خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار