گاردین: هزاران مرگ‌ومیر کرونایی در انگلیس گزارش نشده است

کارفرمایان انگلیسی مرگ هزاران نفر از کارکنان خود براثر کرونا را به منابع بهداشت و درمان این کشور گزارش نداده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه گاردین در گزارشی اعلام کرد کارفرمایان انگلیسی هزاران مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید-۱۹ را به سازمان «اچ‌اس‌ئی» (سازمان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای) اعلام نکرده‌اند.

براین اساس از ماه آوریل ۲۰۲۰ کارفرمایان انگلیسی تنها ۳۸۷ مورد از جانباختگان کرونایی را گزارش کرده‌اند درحالی‌که آمار‌ها بیانگر جان‌باختن بیش از ۱۵ هزار و ۲۶۳ فرد شاغل به‌دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ است.

یکی از مدیران اچ‌اس‌ئی (HSE) در این باره گفت: «اصلا قابل باور نیست که تنها ۲.۵ درصد از جانباختگان کرونایی مربوط به محل کار باشند. ما بر این باوریم که کارفرمایان به شکل گسترده‌ای تعداد افراد شاغلی که جان خود را به‌دلیل کرونا از دست داده‌اند را کم اعلام می‌کنند.»

تاکنون در محیط کاری بیش از ۳ هزار و ۸۷۲ نفر در محیط کاری و بیش از ۴ هزار و ۲۵۳ نفر در محیط آموزشی جان خود را به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند، اما هیچ کارفرمایی به‌دلیل تخطی از قوانین، مجازات نشده است.

این مدیر سازمان بهداشت و ایمنی در این باره نیز گفت: «عدم گزارش چنین مواردی باعث می‌شود تا کارگران در معرض خطر قرار گیرند و زندگی‌های بسیاری در آینده در خطر باشند.»

این درحالی‌است که اکنون نگرانی‌ها از شیوع نوع هندی ویروس کرونا و سرعت انتقال آن در انگلیس بسیار بالا است و بسیاری از افراد به اجبار به کار خود بازگشته‌اند.

سال گذشته در انگلیس بیش از ۶۰۰ کارگر در حوزه حمل‌ونقل و انبارداری جان خود را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند، اما تنها ۱۰ مورد از آن‌ها گزارش شده است. همچنین بیش از ۱۴۰ نفردر حوزه آموزشی به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان‌باختند که از این میان نیز تنها ۹ مورد اعلام شده است.

هفته گذشته «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد ازسوی پزشکان این کشور برای عدم پایان قوانین سرسختانه قرنطینه در این کشور به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونای هندی در مناطق مختلف تحت فشار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار