مرگ یک زندانی در آمریکا بر اثر حمله ۷ افسر پلیس به او

یک زندانی در ایالت تنسی آمریکا بر اثر حمله ۷ افسر پلیس و فشار بر بدن او، دچار خفگی شد و سپس درگذشت.

به گزارش گروه بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ویلیام جنت یکی از زندانیان ایالت تنسی آمریکا، به دلیل خفگی بر اثر فشار وارده بر  او از سوی ۷ نیروی پلیس، جان باخت.

ویلیام جنت، زندانی زندان ایالت تنسی آمریکا، پس از فشار ۷ افسر پلیس زندان بر او که نقش بر زمین شده بود، درگذشت. طبق کالبدشکافی این کار قتل محسوب می‌شود.

 فیلم‌های حادثه که از سوی رسانه‌ها به نمایش گذاشته شده بودند، نشان داد که ۷ افسرپلیس همزمان با فشار دادن جنت به زمین، به او فشار می‌آورند و در حالی که او درخواست کمک می‌کند، نیروهای پلیس او را مسخره می‌کنند. در این فیلم یکی از نگهبانان فریاد می‌زند «احمق تو نمی‌توانی نفس بکشی.»

یکی از نگهبانان زندان می‌گوید او قبل از مرگ، بیش از یک دقیقه بیهوش بود. افسران پس از تمسخر او و هنگامی که با تن بی جان جنت رو به رو می شوند دست به احیا او از طریق سی پی آر (احیا قلبی-ریوی) می‌زنند.

این حادثه واکنش تلخی از سوی دومینیک جنت، دختر او در پی داشت دومینیک جنت با شکایت از  افسران پلیس در دادگاه فدرال گفت: افسران زندان باید به درستی آموزش دیده باشند. دختر جنت با اشاره به فیلم های زندان و گزارش  پزشک قانونی گفت  پدرش به قتل رسیده است.

طبق معاینه پزشکی قانونی، خفگی همراه با مسمومیت حاد دارویی منجر به مرگ جنت شده است. 

جدول زمانی این پرونده مطابق با مرگ یک مرد سیاه پوست به نام جورج فلوید رخ داد. فلوید هم پس از آنکه درک شووین، افسر پلیس  به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه روی گردن وی بر روی زمین زانو زد، بر اثر خفگی درگذشت.

فیلم این قتل به صورت آنلاین منتشر شد و بلافاصله موجی از اعتراضات علیه وحشیگری و نژادپرستی پلیس را هم در آمریکا و هم در بسیاری از نقاط جهان، در پی داشت. مردم  خواستار  اصلاح کامل قوانین پلیس  و آموزش درست افسران شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
این پلیسهای سفاکان وحشی نژادپرستان ظالمین ستمگران بی عدالت تبعیضگران ضد حقوق بشر و قوه قضائیه بی قانون تبعیضگران بی عدالت ستمگرانشون همگیشون پس از مرگهاشون دوچار فشار قبر و عذاب قبر شدید بسیار وحشتناکی خواهند شد و به جهنم سوزان سوزانده خواهند شد مداوم . ملت مستضعفین ستم کشیدگانشان باید قیام مسلحانه کنند و این شیاطین ملعونین سفاکان جنایتکاران کفتاران وحشی درندگان مظلوم کشان را نابودشان کنند هر چه سریعتر و نظامی جدید بر پایه عدل و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف و منصفانه بشر دوستانه برپا کنند اگر نه همیشه در آمریکا همین وضعیت نکبت بار خواهد بود . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار