روزنامه الاخبار: نسل جدید فلسطینی‌ها در نبرد با صهیونیست‌ها بپا خاسته اند

روزنامه الاخبار نوشت در کنار مقاومت جانانه جبهه مقاومت فلسطین می‌توان عنصر خیزش نسل جدید فلسطینی‌ها را در شکست شرم آور صهیونیست‌ها نام برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار با اشاره به شکست سهمگین سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در یکی از وحشیانه‌ترین حملاتش به فلسطینیان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به ویژه نوار غزه نوشت: تنها نوار غزه و مقاومت جانانه اش، موجب غافلگیری این رژیم نشد، بلکه خیزش فلسطینیان به خصوص نسل جدید در مناطق مختلف فلسطین اشغالی اعم از کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نیز موجب غافلگیری مقامات صهیونیستی شد.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان در مطلبی به قلم ابراهیم الاهمین با عنوان «وقتی اسرائیل ابتکار عمل را در میدان نبرد از دست می‌دهد» نوشت: هیچ کس در اسرائیل انتظار کاری را که مقاومت در غزه انجام داد نداشت. همه صحبت‌ها درباره ارزیابی‌ها و پیش بینی ها، با شلیک موشک‌ها به سوی (مواضع صهیونیستها) در قدس پس از گذشت مدت کوتاهی از تهدیدات ابو خالد الضیف فرمانده مجاهد گردان‌های قسام، اعتبارش را از دست داد.

در ادامه این مطلب آمده است: این نکته به تنهایی سرفصل اصلی بحران در اسرائیل است یعنی بحران اندیشه ورزی سیاسی، نظامی و اطلاعاتی؛ بحران «یقین نداشتن» در قبال آنچه که امکان دارد از طرف مقابل صادر شود. این همان بحرانی است که سال‌های طولانی با لبنان وجود دارد و همین بحران نیز در غزه طی چند سال اخیر و پیش از آنکه حجم آن با وقوع رویارویی اخیر نظامی روشن شود، وخیم شده است.

موضوع اول آن است که مقاومت به جنگ مبادرت کند. آن هم از کجا؟ از نوار غزه‌ای که برای یک لقمه نان در محاصره است و با فشار‌های نظامی و امنیتی و سیاسی از سمت اکثریت کشور‌های منطقه و جهان روبروست و به سبب وخیم بودن بحران اقتصادی و شیوع کرونا با بحران‌های دو چندان روبروست علاوه بر اینکه درگیر چالش سیاسی مرتبط با انتخابات فلسطینی نیز هست.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: نوار غزه، منطقه‌ای است که در آن شماری از جنبش‌های اسلامی با پیچیده‌ترین یورش از طرف بسیاری از کشور‌های جهان و نخبگان آن روبرو هستند. دشمن، انتظارش را نداشت که نوار غزه چنین گامی بردارد. حتی اگر کوچکترین ارزیابی امنیتی یا سیاسی داشت، در مدیریت پرونده تجاوز به قدس و محله‌های عربی این شهر به صورتی متفاوت آن را مدیریت می‌کرد و یک طرح نظامی می‌ریخت که به آن حاشیه مانور بیشتری بدهد. اما نوار غزه یک گام برتر برداشت و باعث شد دشمن آنچه را که همواره با آن متمایز بود یعنی عنصر غافلگیری را از دست بدهد و این عنصر نیز ناشی از جنگ‌هایی بود که به آن‌ها اقدام کرده بود.

در این گزارش همچنین آمده است: شکست دشمن در متوقف کردن عملیات نظامی موشکی نشانه وجود یک نقص بزرگ است که برای فرماندهان نظامی و امنیتی نیرو‌های اشغالگر بحران زا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار