انتشار ویدئوی ضرب و شتم سیاهپوستی در لس‌آنجلس که منجر به مرگ او شد

ویدئویی که به تازگی منتشر شده خشونت پلیس لس‌آنجلس آمریکا در قبال سیاهپوستی را نشان می‌دهد که منجر به مرگ وی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس ویدئویی از ضرب و شتم یک سیاهپوست در لس‌آنجلس آمریکا را منتشر کرده که بیانگر ضرب شتم از سوی پلیس این کشور و مرگ این سیاهپوست است.

این ویدئو مربوط به سال ۲۰۱۹ بوده و در آن ماموران ایالت «لوئیزیانا»، «رونالد گرین» یک سیاهپوست آمریکایی را در بزرگراهی تعقیب کرده او را از ماشین خود بیرون میاورند، سپس به او شوک وارد کرده و با مشت به صورتش می‌کوبند.

این ویدئو در حال حاضر بخشی از تحقیقات حقوق مدنی فدرال در باره خشونت پلیس آمریکاست. این خبرگزاری سرعت پلیس برای بازداشت گرین را ۱۱۵ متر بر ساعت تخمین زده است.

در این ویدئوی یکی از مأموران می‌گوید: «باید کاری کنیم؛ او کسی را به کشتن خواهد داد.» و زمانیکه به او می‌رسند با شدت هرچه تمام شروع به ضرب و شتم او می‌کنند.

گرین نیز این ویدئو فریاد میزند: «من ترسیده‌ام. من برادر شما هستم!» ماموران در عوض شروع به فحاشی به گرین کردند.

بنابراعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجریان قانون در لوئیزیانا به خانواده گرین گزارش‌های مختلفی برای دلیل مرگش ارائه کردند. آن‌ها در ابتدا برخورد ماشین با درخت را به خانواده‌اش گفته بودند؛ اما در انتها اعلام کردند این نتیجه درگیری او با پلیس این ایالت بوده است.

گرین در این درگیری برای ۹ دقیقه روی به شکم در حالیکه صورتش روی زمین بود نگه داشته شده بود. مادر گرین به این خبرگزاری گفت: «آن‌ها او را کشتند، این برنامه‌ریزی شده بود. او هیچ راه فراری نداشت.

این خانواده پرونده‌ای را علیه ماموران لوئیزیانا تشکیل داده‌اند و گفته‌اند آن‌ها گرین را «بی‌رحمانه مورد ضرب و شتم قرار داده، کتک زده و در حالیکه ایست قلبی کرده بود، زخمی رها کرده و کشته‌اند.»

آسوشیتدپرس اعلام کرد دلیل مرگ گرین تا به امروز مشخص نیست. مقامی از پلیس لوئیزیانا در این باره گفته است: «فیلم دوربین‌های پلیس پیش از موعد منتشر شد و همچنان دلایل مرگ در حال بررسی است. این ویدئو تاکنون به تایید مقامات دولتی و فدرال نرسیده است.»

او در ادامه افزود: «انتشار پیش از موعد، روند رسیدگی به پرونده را زیر سوال می‌برد و نتیجه را غیرمنصفانه خواهد کرد.»

این در حالیست که روز گذشته نیز اخباری بیانگر آن بود که افسران پلیسی که در یک تعقیب و گریز، «آندرو براون» سیاه پوست آفریقایی تبار را در کارولینای شمالی در اتومبیل شخصیش به ضرب گلوله کشته بودند در دادگاه تبرئه شدند و هیچ اتهام کیفری متوجه آن‌ها نشده است.

این اولین بار نیست که یک شهروند سیاهپوست قربانی خشونت پلیس آمریکا می‌شود. براساس «نقشه خشونت پلیس» (MPV)، پلیس آمریکا تنها در سال ۲۰۲۰، هزار و ۱۲۷ نفر را به قتل رساند. در حالی که سهم سیاه پوستان از جمعیت آمریکا ۱۳ درصد است، سهم آن‌ها از کشته شدگان توسط پلیس، ۲۸ درصد بود.

این آمار نشان می‌دهد که سیاه پوستان ۳ برابر بیشتر از سفیدپوستان با احتمال کشته شدن توسط پلیس مواجه هستند. این در حالی است که آن‌ها نسبت به همتایان سفیدپوست خود ۱.۳ برابر غیرمسلح هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۱:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
وای غم جرج فلوید دوباره زنده شد
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ننگ و مرگ بر همه نژادپرستان ظالمین ستمگران بی عدالتان بی حقوق بشران تبعیضگران فاسدین فاسقین غارتگران قماربازان دروغگویان شیطان سفتان سفاکان ملعونین اهل جهنم باد باید همه آزاده اندیشان خردمندان مستضعفین ستمدیدگان ستم کشیدگان رنگینپوستان مختلف در آمریکا و اروپا متحد و یکپارچه و مسلح شوند قیام و انقلاب کنند به صورت شبانه روزی تا پیروزی نهایی بر این سفاکان و دمار از روزگار این فاشیستهای خبیث نژادپرستان آمریکایی و اروپایی دربیاورند و تک تکشون رو نابود و به زباله دان تاریخ بشریت پرتشان کنند در جهنم اسفل اسافلین راه دیگری ندارید برای آزادی و رهایی از چنگال ظالمین و ستمگران سفاکان بی رحم نژادپرستان بی عدالت تبعیضگران بی حقوق بشر . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار