سید صالحی: خط دفاع استقلال برابر ذوب آهن متزلزل بود/ خطیبی در تراکتور تحت فشار است

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیروزی استقلال برابر ذوب آهن اصفهان در جام حذفی فوتبال اظهار کرد: فرهاد مجیدی در نیمه اول بازی از ترکیب دربی  استفاده کرده بود و از سیستم ۲-۵-۳ بهره برد. همچنین تفکرات مجیدی  این بود که با کار‌های ترکیبی در میانه زمین مسابقه از سرعت ارسلان مطهری و مهدی قایدی پشت دفاع ذوب آهن استفاده کند. البته نیمه اول جذابی ندیدیم.

او ادامه داد:  استقلال در نیمه دوم بازی یک مقدار بازی رو به جلو ارائه کرد،  اما تیم مجتبی حسینی عقب‌تر بازی می‌کرد و همه تفکرات این تیم اصفهانی  این بود که چشم به ضدحملات دوخته بود تا  از اشتباهات خط دفاعی استقلال استفاده کند. به هر حال استقلال با کار ترکیبی فرشید اسماعیلی و مهدی قایدی توانست یک گل جلو بیفتد، اما بعد از آن دیدیم که خط دفاع استقلال یک مقدار متزلزل نشان داد و اشتباهات فردی حسینی دروازه بان تیم باعث شد بازی به تساوی کشیده شود.

مهاجمان استقلال تمرکز لازم را برای گلزنی نداشتند 

سید صالحی گفت: تیم ذوب آهن بعد از زدن گل تساوی به عقب نشست و استقلال توانست در دقیقه خوبی با کار ترکیبی آرش رضاوند و مهدی قایدی و در نهایت فرشید اسماعیلی به گل دوم دست یابد. تیم استقلال بعد از گل دوم موقعیت‌های خوبی داشت و تمرکز نداشتن خط حمله این تیم باعث شد که مهاجمان این تیم فرصت‌ها را از دست بدهند. طبیعی بود که هر چه به پایان بازی پیش می‌رفتیم فشار ذوب آهن افزایش می‌یافت و با وجود اینکه خط دفاع استقلال متزلزل بود، اما این تیم توانست برنده این بازی شود.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد ضعیف خط دفاع استقلال گفت: تیم استقلال در بازی‌های آسیایی تمرکز خوبی در خط دفاع و حمله اش داشت و مهاجمان این تیم به خوبی گلزنی می‌کردند، اما تمرکز نداشتن خط حمله در بازی با ذوب آهن باعث شد که مهاجمان موقعیت‌ها را  یکی پس از دیگری خراب کنند. همچنین خط دفاع استقلال در این چند بازی اخیر متزلزل بوده است و امیدوارم مجیدی بتواند این نقطه ضعف را برطرف کند.

استقلال مدعی قهرمانی در جام حذفی است 

او درباره اینکه استقلال می‌تواند قهرمان جام حذفی شود، گفت: هر بازی جام حذفی شرایط خاص خود را دارد و استقلال هم مثل بقیه تیم‌ها به مرحله بعدی این مسابقات رفته است و باید بازی به بازی پیش بینی کنیم. همچنین باید ببینیم شرایط روحی و روانی بازیکنان و آمادگی تیم‌ها  به چه اندازه‌ای است و استقلال هم مدعی قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شود.

تراکتوری ها از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی ندارند 

کارشناس فوتبال درباره حذف تراکتور از گردونه رقابت‌های جام حذفی و استعفای رسول خطیبی گفت: تیم تراکتور بعد از بازی‌های آسیایی مشکلات مالی عدیده‌ای دارد و این تیم  از لحاظ مسائل حاشیه‌ای بر هم ریخته است. غیبت دژاگه و شجاعی در تمرینات به خاطر شرایط مالی و همچنین مصدومیت بازیکنان تراکتور باعث شد که یک مقدار این تیم نتواند در بازی‌های لیگ و جام حذفی نتیجه خوبی بگیرد. بازی‌های جام حذفی غیر قابل پیش بینی است و تیم تراکتور  بعد از دریافت گل  و اخراج هادی محمدی مدافع تخصصی اش شرایط مناسبی نداشت. من احساس می‌کنم سرخپوشان تبریزی از لحاظ روحی و روانی در سطح پایینی قرار دارند و برای این بازی آمادگی نداشتند.

امیدوارم خطیبی تصمیمی به نفع خودش و تراکتور بگیرد 

سید صالحی درباره استعفای خطیبی بعد از پایان بازی تراکتور و آلومینیوم گفت: من استعفای خطیبی را به طور رسمی ندیدم و بازیکنان تیم گفتند که او خداحافظی کرده است. به طور طبیعی خطیبی به تراکتور آمده بود تا این تیم را متحول کند و یکسری بازیکن جوان را  بازی بدهد تا برای آینده این تیم تبریزی خوب باشد. زمانی که تیم تراکتور از لحاظ مالی به مشکل خورد بازیکنان تمرکز لازم را ندارند و مصاحبه‌های زنوزی و دوستان هم نشان می‌دهد که آن‌ها از لحاظ مالی تزریق نشده‌اند. من فکر می‌کنم خطیبی هم تحت فشار است و امیدوارم تصمیمی بگیرد که به نفع خودش و باشگاه تراکتور باشد.

او درباره بی ثباتی در مدیریت و کادر فنی تراکتور گفت:  زنوزی مالک  باشگاه تراکتور باید درباره مدیریت، سرمربی تیم و باشگاه داری تصمیم بگیرد. تراکتور ابزار‌های لازم و هواداران پرشوری دارد و به طور طبیعی مسئولان تراکتور  باید تصمیمی بگیرند تا هواداران، بازیکنان و مربیان  تیم به یک آرامش فکری برسند.

شیرازه تیم شاهین بندرعامری بعد از گل دوم از هم پاشید 

کارشناس فوتبال درباره برد پرسپولیس برابر شاهین بندرعامری در جام حذفی گفت:  تیم شاهین بندر عامری از لحاظ فوتبال سطح پایینی نسبت به پرسپولیس داشت و سرخپوشان با تغییراتی که داده بودند و استراحت به چند بازیکن توانسته بودند به گل برسند.  طبیعی بود انگیزه بازیکنان شاهین برای بازی با پرسپولیس زیاد بود و انرژی زیادی صرف کردند تا خودشان را نشان بدهند. تعویض‌های گل محمدی باعث شد که پرسپولیس در این بازی نتیجه بگیرد و بعد از گل دوم شیرازه حریف بوشهری  از هم پاشیده شد و سرخپوشان نیمه دوم راحت تری را  نسبت به نیمه اول پشت سرگذاشتند و در نهایت توانستند برنده این بازی شوند و به مرحله بعد جام حذفی صعود کنند.

تجربه بازیکنان فولاد بیشتر از  تیم قشقایی بود 

سید صالحی درباره برتری فولاد برابر تیم قشقایی گفت: جام حذفی همیشه جام شگفتی‌ها است و قشقایی شیراز در لیگ دسته یک کار می‌کند و بازیکنان این تیم  انگیزه زیادی برای رویارویی با تیم‌های لیگ برتری دارند. این تیم شیرازی گل اول هم زد، اما تجربه بازیکنان فولاد بیشتر از حریفشان بود و در نهایت آن‌ها با تفکرات نکونام توانستند بازی را پیروز شوند و به مرحله بعدی این رقابت‌ها راه یابند.

او در پایان درباره عملکرد تیم‌ها در جام حذفی فوتبال گفت: به طور طبیعی آن طور که انتظار می‌رفت تیم‌های مدعی در این رقابت‌ها نتیجه گرفتند، اما بازی آلومینیوم و تراکتور یک مقدار سخت بود. یک سری تیم‌ها مثل استقلال که شانس کمی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند تمام تمرکز خود را بر روی بازی‌های جام حذفی گذاشته اند. در مجموع تیم‌هایی که تفکرات بهتر و اعتماد به نفس بالاتری داشتند در نهایت توانستند نتیجه بگیرند و به مرحله بعد صعود کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار