فرار غیرنظامیان غرب میانمار از ترس حملات مسلحانه شورشیان

هزاران نفر از غیرنظامیان غرب میانمار از بیم درگیری‌ مسلحانه میان شورشیان و نیرو‌های دولتی خانه‌های خود را رها کرده و به نقاط امن‌تر پناه برده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شمار زیادی از ساکنان این مناطق نیز که بین حملات ارتش و شورشیان گرفتار شده اند، امروز (چهارشنبه) درخواست کمک کردند.

میانمار از اول فوریه گذشته که ژنرال‌های ارتش بر ضد دولت منتخب آنگ سان سوچی کودتا کردند به صحنه تظاهرات، اعتصابها، تنش‌ها، خشونت‌ها و درگیری‌ها میان نظامیان و گروه‌های شورشی تبدیل شده است.

مخالفان هیئت حاکم نظامی میانمار گروه‌های شورشی محلی تشکیل داده و آن‌ها را به سلاح‌های دست ساز مجهز کرده اند تا از شهر‌ها در برابر نیرو‌های نظامی محافظت کنند. طبق اعلام یک گروه ناظر محلی در میانمار، نظامیان این کشور در حملات و خشونت‌های ماه‌های اخیر دست کم ۸۰۵ غیرنظامی را کشته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رانگون، در روز‌های اخیر مناطق کوهستانی میانمار که نزدیک مرز‌های هند و بنگلادش واقع شده صحنه درگیری‌های شدید میان ارتش و یک گروه مسلح نزدیک به مخالفان بوده است. نظامیان ارتش میانمار برای سرکوب کردن این گروه از توپخانه استفاده کرده و آب مناطق مسکونی را که این گروه در آن موضع گرفته اند، بسته اند.

طبق اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در روز‌های اخیر هزاران تن از ساکنان این مناطق از بیم جان خود فرار کرده و به مناطق امن‌تر پناه برده اند. با این حال سالمندان و کودکان به ناچار در شهر‌ها مانده اند و با کمبود غذا و آب روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار