آمریکا: واشنگتن و چین می توانند در موضوع میانمار همکاری کنند

سفیر پیشین آمریکا در میانمار اعلام کرد دو کشور چین و آمریکا می‌توانند زمینه‌های مشترک برای برقراری آرامش در میانمار داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، اسکات مارسل، سفیر سابق آمریکا در میانمار و یکی مقامات وزارت خارجه این کشور گفت: ادامه خشونت‌ها در میانمار به نفع هیچ کسی نیست. نه آمریکا و نه چین از این ناآرامی‌ها استقبال نمی‌کنند.

مارسل همچنین عنوان کرد: یکی از راه‌های پایان دادن به اختلاف و درگیری‌ها در میانمار حمایت از کشور‌های جنوب شرق آسیاست. بدون گفتگو‌های ملی و برقراری صلح پایدار امکان پایان دادن به خشونت‌ها در میانمار وجود ندارد.

سفیر سابق آمریکا در میانمار اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت بایدن امید‌ها برای از سرگیری روابط استراتژیک با چین قوت گرفته؛ از این رو میانمار می‌تواند بستری مناسب برای همکاری دو کشور در استقرار آرامش در منطقه باشد. اتفاقی که اگر بیافتد تمام طرف‌ها از آن سود می‌برند.

میانمار در بهمن ماه سال گذشته شاهد کوتایی نظامی بود که از آن زمان تا به امروز بیش از ۷۵۰ نفر از معترضان به نظام سیاسی و دموکراسی این کشور به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی کشته شدند.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری خانم سوچی در آبان ماه توانست با کسب ۸۳ درصد آرا در انتخابات مجلس پیروز شود، ولی ارتش نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و اعلام کرد در روند آن تقلب صورت گرفته و باید دوباره برگزارشود. همین امر موجب آغاز اختلافات داخلی و در نهایت کودتای نظامی در این کشور شد.

میانمار تا سال ۲۰۱۱ و پیش از آغاز اصلاحات سیاسی به دست نظامیان اداره می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار