کمک ۲۰۰ میلیون ریالی وکلای شهرستان جیرفت برای آزادی زندانیان

رئیس دادگستری جیرفت گفت: وکلای نوعدوست این شهرستان، بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر ستایی مختاری رئیس دادگستری جیرفت، در حاشیه نشست جمع آوری کمک برای زندانیان جرائم مالی که با همیاری وکلای شهرستان جیرفت برگزار شد، گفت: میزان آزادی زندانیان جرائم مالی با مشارکت و کمک خیرین، نسبت به پارسال افزایش دارد.

او با قدردانی از مشارکت مردم نیکوکار و خیرین شهرستان جیرفت افزود: به‌رغم ایجاد مشکلات کرونایی و نبودن جشن گلریزان، با کمک نیکوکاران جیرفتی و انجمن حمایت از زندانیان جیرفت مشارکت بسیار خوبی در این امر خداپسندانه صورت گرفت.

ستایی مختاری تصریح کرد: تاکنون در مرحله اول، ۵۲ زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان جیرفت آزاد شده اند و تعداد ۲۴ زندانی دیگر شرایط آزادی را دارند، که بدهی آنان بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان است.

او بیان کرد: این زندانیان نیز پس از بررسی شرایط در مراحل بعدی و به ترتیب از پایین‌ترین رقم جریمه، آزاد خواهند شد.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: کمک کردن و دستگیری از افرادی که گرفتارند از آموزه‌های دینی و از سفارشات موکد ائمه اطهار (ع) است و به فرموده قرآن کریم، مومنان واقعی کسانی هستند که هرگز تردیدی به خود راه نداده اند و در کنار بذل جان، با اموال خود در راه خدا جهاد کرده اند.

او افزود: امسال میزان مشارکت وکلای قابل ستایش است، و امیدواریم این فرهنگ ادامه پیدا کند؛ چرا که کمک به نیازمندان و دستگیری از گرفتاران زکات غیر واجبی است که خدای تعالی به هر کسی توفیق انجام آن را نمی‌دهد.

ستایی مختاری تصریح کرد: نشاندن لبخند بر لبان خانواده زندانیان با آزاد سازی سرپرست و نان آور آنان کاری بس ارزشمند است که در نزد خدا از اجر و قرب بالایی برخوردار است و از وظایف شرعی، اجتماعی و قانونی است؛ چرا که موجب گره گشایی از مشکلات اقتصادی خانواده زندانیان خواهد شد.

او گفت: جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان، مختص ماه مبارک رمضان نیست و در طی سال نیز ادامه دارد و دادگستری و انجمن حمایت از زندانیان جیرفت در تمام ایام سال، آماده دریافت کمک‌های خیران و مردم نیکوکار هستند.

ستایی مختاری افزود: با توجه به کمک‌های خیران، هیچ یک از زندانیان محکوم جرایم مالی ۲۰ میلیون و کمتر در زندان‌ها نخواهد ماند و همه آن‌ها آزاد خواهند شد.

او تصریح کرد: وکلای نوعدوست این شهرستان، بیش از دویست میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی کمک کرده اند.

رئیس دادگستری جیرفت با بیان اینکه آمار ورودی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، شناور است، بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان جیرفت، آماده دریافت کمک خیران است.

ستایی مختاری افزود: علاقه مندانی که قصد کار خیر دارند، از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۰۶۴۳۵۰۰۰۹کمک‌های نقدی خود را حتی ناچیز به نام انجمن حمایت از زندانیان واریز کنند تا در این امر خیر و خداپسندانه شریک باشند.

انتهای پیام/ب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار