شیوع کرونای هندی در انگلیس؛ پزشکان خواستار تمدید قوانین قرنطینه در این کشور شدند

بوریس جانسون گفت شیوع ویروس جهش یافته از نوع هندی در انگلیس موجب شده پزشکان خواستار تمدید قرنطینه سراسری در این کشور شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت اعلام کرد از سوی پزشکان این کشور برای عدم پایان قوانین سرسختانه قرنطینه در این کشور به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونای هندی در مناطق مختلف تحت فشار است.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهار داشت: افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا به منظور جلوگیری از گسترش بیش از پیش نوع جهش یافته کووید ۱۹ الزامی است. در حال حاضر سرعت انتشار ویروس هندی از سرعت واکسیناسیون ما بسیار بیشتر است.

پزشکان انگلیسی هشدار داده اند در صورت لغو برخی قوانین قرنطینه در این کشور، ویروس جهش یافته هندی می‌تواند به سرعت گسترش یافته و رکوردی جدید در آمار ابتلا در این کشور رقم زند.

مقامات انگلیس در نظر داشتند از دوشنبه آینده برخی قوانین قرنطینه از جمله عدم برگزاری اجتماعات در این کشور را کاهش دهند، ولی پزشکان به شدت با این تصمیم مخالفند و می‌خواهند با تحت فشار قرار دادن دولت فعلاً مانع از لغو ممنوعیت ها شوند.

تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۴۴۰ هزار تن در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۲۸ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار