پیگرد قانونی ایران در انتظار شرکت‌های اروپایی

یک مقام ارشد اروپا از احتمال پیگرد قانونی ایران علیه شرکت‌هایی خبر داد که به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا مراودات خود را با تهران قطع کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مشاور ارشد در دیوان دادگستری اروپا اعلام کرده است که ایران می‌تواند شرکت‌هایی از اروپا را تحت پیگرد قانونی قرار دهد که بدون توجیه و تنها به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا مراودات خود با تهران را فسخ کرده‌اند.

بنابراین بانک‌ها یا شرکت‌های ایران می‌توانند شرکت‌هایی از اروپا که تنها دلیلشان برای عدم مراوده تحریم‌های واشنگتن علیه ایران است را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت این اقدام به خروج یک‌جانبه دولت پیشن آمریکا به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای و به‌دنبال آن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران انجام خواهد شد.

اتحادیه اروپا پس از این تحریم‌ها اعلام کرد برخی از تحریم‌ها باعث خلل در مراودات شرکت‌های اروپایی و ایران شده است. اروپا اعلام کرد با اجرایی شدن این تحریم‌ها قانونی موسوم به «قانون انسداد تحریم‌ها» را فعال کرده است. در آن زمان بسیاری از کارشناسان حقوقی اعلام کردند که این اقدام ازسوی اروپا تنها جنبه نمادین داشته و از شرکت‌ها دربرابر تحریم‌های آمریکا محافظت نخواهد کرد.

از همین رو برخی شرکت‌های اروپایی مراودات خود با ایران را کنار گذاشتند. اکنون این مقام ارشد دادگستری اروپا می‌گوید شرکت‌هایی که تعامل با ایران را قطع کردند باید اثبات کنند که دلیل دیگری غیر از ترس از تحریم‌های آمریکا دارند و اقدامات خود را توجیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار