معاون شهرسازی شهرداری منطقه ۱۶:

گزارش املاک حریم راه آهن جنوب تهران فردا به شورای شهر می رود

شبابانی گفت: تیم کارشناسی از وضعیت املاک حریم راه آهن در نازی آباد شرقی بازدید کرده و گزارشی از وضعیت املاک آنجا در ابعاد مختلف تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان، صدها ملک در محله نازی آباد شرقی که سالهاست در حریم ریل راه آهن قرار گرفته اند،  به سبب بی توجهی و عدم مسئولیت پذیری از سوی راه آهن و شهرداری در بلاتکلیفی به سر می برند و مالکان آن‌ها هم حق نوسازی ندارند. در این شرایط که محرومیت از نوسازی سبب افت قیمت املاک شده، شهرداری و راه آهن هم هیچ اقدامی برای خریداری این املاک نمی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان طی گزارش‌هایی مشکلات موجود در حریم راه آهن در محله نازی آباد شرقی را بازتاب داد،  که پس از انتشار آخرین گزارش در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ، با عنوان «شنیدن صدای مرگ همین حوالی تهران» محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این محله حضور یافت و اقدام به بازدید میدانی از املاک حریم راه آهن کرد و در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تعیین تکلیف املاک حریم راه آهن در نازی آباد شرقی، سعی می‌کنیم در این دوره به یک راه حل برسیم.

بر همین اساس مقرر شد شهرداری منطقه ۱۶ به سرعت گزارشی کامل از وضعیت املاک این محدوده را با جزئیات کامل برای شورای شهر تهران ارسال کند.

حالا بعد گذشت تقریبا یک ماه از این وعده ها، موضوع را از شهرداری منطقه ۱۶ پیگیری کردیم تا چراغ امیدی که از یک ماه پیش برای مردم این محله روشن شده، در گذر زمان خاموش نشود.

مسعود شبابانی معاون شهرسازی منطقه ۱۶ در گفتگو باخبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گزارش املاک حریم راه آهن نیاز به بازدید میدانی داشت که تیم کارشناسی به محله فرستاده شد  تا هر روز از تعداد پلاک‌هایی که در محل مانده بودند و این که کاربری و پهنه آن‌ها چه مقدار در گذر است و یا چه مقدار در حریم هفتاد متری قرار دارند گزارشی تهیه کنند.

وی افزود: درباره این موضوع تیم کارشناسان هر روز در محله حضور داشتند و گزارشی فراهم کردند که فردا برای شورای شهر ارسال خواهد شد و این طولانی شدن انجام این عملیات، به این علت است که قسمت زیادی از راه آهن در محدوده ما قرار دارد و بررسی این موضوعات نیاز به زمان زیادی دارد.

شبانانی در پایان گفت: نتیجه این گزارش فردا در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.


بیشتربخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار