پادکست/ رمضان، قرآن و یک دریا معرفت/ ۲۸

چگونه سرباز و دوست شیطان می‌شویم؟

حجت‌الاسلام قرائتی درباره پیام آیه ۱۹ سوره مجادله گفت: در این آیه روش‌های نزدیک شدن شیطان به انسان بیان شده است.

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ آیه ای از سوره مجادله می رویم؛

خداوند در آیه ۱۹ سوره مجادله می فرماید: "اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنْسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ شيطان بر آنان چيره و مسلط شده است، پس ياد خدا را از خاطرشان برده است. آنان حزب شيطانند. آگاه باشيد كه حزب شيطان همان زيانكارانند."

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام این آیه را این گونه بیان کرد: روش شيطان اين گونه است كه گام به گام انسان را به سوى خود مى‌كشاند.  گاهى مطلبى را القا مى‌كند، نظير كسى كه از دور سنگى پرتاب مى‌كند. روش دیگر اینکه گاهى تماس مى‌گيرد ولى نفوذى ندارد. گاهى در دل نفوذ مى‌كند اما در آن نمی ماند. گاهى در دل نفوذ مى‌كند و همانجا مى‌ماند.

وی افزود: گاهى انسان برادر شيطان و در نهایت مريد شيطان مى‌شود و شيطان بر او تسلّط كامل مى‌يابد. پس هرچه از ياد خدا غافل شويم، به مدار حزب شيطان نزديک مى‌شويم. خسران واقعى، پيروى از شيطان است، نه زيان‌هاى مالى. خود را در اختيار هر حزب و گروهى قرار ندهيم كه بعضى گروه‌ها، حزب شيطانند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: تفسیر قرآن ، رمضان1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار