درخواست‌ها برای استیضاح رئیس جمهور برزیل به دلیل عملکرد ضعیف در همه گیری کرونا

همزمان با شیوع افسار گسیخته کرونا در برزیل، درخواست‌ها برای استیضاح ژائیر بولسونارو افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، لوئیس هنریکه ماندیتا، وزیر بهداشت پیشین برزیل خواستار استیضاح ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور به علت عملکرد ضعیف در همه گیری کرونا شد.

بر این اساس، با وجود ممنوعیت‌های کرونایی، میلیون‌ها نفر در برزیل قصد دارند همچنان به سفر بروند. انتقاد‌ها از عملکرد رئیس جمهور برزیل در زمینه مقابله با بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد. بیش از پانزده میلیون نفر در برزیل به این ویروس مبتلا شده اند و تاکنون بیش از ۲۱۷ هزار نفر نیز به این دلیل جان خود را از دست داده اند.

تحقیق و تفحص درباره عملکرد بولسونارو در زمینه مقابله با این بیماری همه گیر شروع شده است. اعضای پارلمان این کشور می‌گویند رئیس جمهور برزیل در زمینه مقابله با همه گیری کووید ۱۹ سوء عملکرد داشته و اقدامات او سبب شده است برزیل یکی از بالاترین آمار‌های مربوط به شمار فوتی‌ها و مبتلایان کووید ۱۹ را در جهان ثبت کند.

وزیر بهداشت سابق برزیل در این زمینه اعلام کرد رئیس جمهور برزیل باید استیضاح شود. واقعیت این است که مشکلات عظیمی در نظام بهداشت و درمان برزیل وجود دارد. اطلاعات علمی ضعیفی درباره این بیماری منتشر شده است. رئیس جمهور برزیل رویه‌ای را برای مواجهه با این بیماری انتخاب کرد که تا حدودی شبیه رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود‎‏‎، بطوریکه می‌گفت این بیماری صرفاً یک آنفلونزای ساده است.

وی خاطر نشان کرد: بولسونارو نوع رویکرد خود را هنوز هم تغییر نداده است. به علت همین تصمیم گیری ضعیف، برزیل در وضع بسیار بدی قرار گرفته است. باید سنا و کنگره برزیل به این مسئله رسیدگی کنند.

گفتنی است بولسونارو یکی از روسای جمهور راستگرا و افراطی برزیل در سال‌های اخیر بوده است که اعتقادی به مسائل علمی و اعمال قرنطینه برای جلوگیری از همه گیری کرونا در این کشور ندارد. هم اینک در نیمکره جنوبی و برزیل فصل پاییز است و این موضوع احتمالاً بر شدت همه گیری کرونا در این کشور خواهد افزود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار