کدخدایی: شورای نگهبان طبق اختیارات قانونی شرایط نامزدهای ریاست جمهوری را تعیین کرده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا بر اساس اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته عمل و شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی در پاسخ به برخی انتقاد‌ها درباره مصوبه شورای نگهبان درخصوص شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته عمل کرده و شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است.

گفتنی است؛ هادی طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان روز گذشته از ابلاغ مصوبه جدید این شورا به وزارت کشور درخصوص شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

این شرایط به شرح زیر است:

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت‌نام باید در بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال باشند، حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند و سابقه تصدی حداقل ۴ ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به‌طور کامل مصادیق آن ذکر شده داشته باشند.

وزرا، استانداران، شهرداران شهر‌های بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند کاندیدا شوند.

تمام نامزد‌ها باید عدم سوءپیشینه ارائه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا جالبه یه چیزی این وسط همخوانی نداره چطور برای ریاست جمهوری یه فرد 75 ساله پیر و فرتوت حساب میشه ولی توی خود شورای نگهبان یک فرد 95 ساله در راس امور قرار میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماملت ازشورای نگهبان تقاضا داریم که قاطعانه وشجاعانه درکارخود عمل وقدام کنند،وهیچ واسطه ای نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما ملت به شدت به عمل خودسرانه شورای مزخرف نگهبان در دست بردن به قانون اساسی اعتراض داریم.
آخرین اخبار