عطربندگی /۱۳

قدرِ «شب‌های قدر» در دستان بانوی دو عالم/ معرفت به حضرت فاطمه (س) برابر با درک شب نزول قرآن+فیلم

برای کسانی که خود را برای درک شب‌ قدر آماده کرده اند، توسل به حضرت زهرا (س) راه رسیدن به حاجاتشان در این شب‌ است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌‎وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی درک شب قدر گفت: در کلمات و روایاتی که از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ما رسیده است، شب قدر را مصادف با معرفت و شناخت حضرت زهرا (س) بیان کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه غالب مردم در طول سال توشه‌ای در کوله بار عمل خود برای سه شب قدر مهیا ندارند. میرزا جواد آقای تبریزی در کتاب المراقبات می‌گوید اگر کسی می‌خواهد شب قدر را درک کند، باید یک سال زحمت بکشد، زیرا اگر قرار باشد در شب نوزدهم حاجات ما را بشنوند، در شب بیست و یکم بنویسند و شب بیست و سوم امضا کنند در نتیجه باید خود را از قبل برای این شب‌های طلایی آماده کنند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی در ادامه به یک راهکار طلایی برای درک شب قدر اشاره کرد و گفت: زمانی که دست‌های ما از عملی که ما را در شب قدر یاری کند خالی است، یک پل اضطراری وجود دارد که می‌توانیم به حاجات خودمان در شب قدر برسیم. امام معصوم (ع) می‌فرمایند «الیلة فاطمة و القدر اللهُ فمن عرف فاطمة حق معرفت‌ها فقد أدرک لیلة القدر و إنما سمیت فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها»؛ شب قدر همان فاطمه (س) است و قدر همان خداوند است پس هر کس که فاطمه (س) را آن گونه که حق معرفت اوست بشناسد، شب قدر را درک کرده است. فاطمه، "فاطمه" نامیده شده است؛ چرا که خلائق از معرفت او جدا شده اند و هرگز به مقام و منزلت او پی نخواهند برد.

قدرِ «شب‌های قدر» در دستان حضرت زهرا (س) / معرفت به حضرت فاطمه (س) برابر با درک شب قدر +فیلم

وی در پایان گفت: بهترین راه درک و استفاده از شب قدر توسل به حضرت زهرا (س) است. در نتیجه درک ما از هر یک از سه شب قدر نسبت به اندازه معرفتمان به صدیقه طاهره (س) است؛ زیرا روزی عالم به دست حضرت زهرا (س) است. در حدیث شریف کساء وقتی جبرئیل از خداوند سوال می‌کند این افراد چه کسانی هستند که در زیر کساء جمع شده اند، خداوند می‌فرماید «هم فاطمه و ابو‌ها و بعل‌ها و بنی‌ها»؛ در پایان باید گفت حضرت زهرا (س) محور عالم است و اگر ما می‌خواهیم فیضی از شب‌های قدر ببریم که در طول سال از آن استفاده کنیم، باید این توشه را از دستان حضرت زهرا (س) بگیریم.

شما می‌توانید در ادامه صحبت‌های حجت الاسلام سید جلال موسویان را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار