مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری:

ذخایر گندم چهارمحال و بختیاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن است

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون موجودی ذخایر گندم استان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی ۱۲ مرکز برای خرید تضمینی گندم در استان اظهار داشت: گندم تولیدی از طریق سیلوی شهید استکی، کارخانه‌های آرد و با همکاری شرکت تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود.

او با بیان اینکه امکان افزایش یا کاهش تعداد مرکز خرید تضمینی گندم در نشست‌های بعدی با نظر دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد، افزود: برای رفع خطا و کاهش انحراف در خرید، تمامی مراکز خرید تضمینی گندم در استان به تجهیزات مورد نیاز همچون دوربین و باسکول مجهز خواهند شد.


بیشتر بخوانید


قنبری به تاثیر مستقیم خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها بر میزان تولید گندم در کشور اشاره و اضافه کرد: به منظور افزایش میزان خرید گندم از کشاورزان و کاهش نیاز کشور به واردات، امسال علاوه بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، درصد افت گندم خریداری شده نیز از ۱۲ درصد به ۱۷ درصد رسیده است که می‌تواند در میزان خرید گندم اثرگذار باشد.

او موجودی ذخایر گندم چهارمحال و بختیاری را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: این میزان گندم موجود، نیاز استان را تا ۴۵ روز آینده تأمین می‌کند.

قنبری گفت: ۹ هزار و ۵۹۸ تن گندم در اردیبهشت‌ماه به فروش رفته است که از این میزان تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ تن تحویل داده شده و تا پایان این ماه، میزان فروش گندم به ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن خواهد رسید.

او با بیان اینکه برای تأمین گندم استان، حواله ۱۰ هزار تنی از گندم برداشتی خوزستان صادر شده است، افزود: هم‌اکنون ۵۷ محموله گندم از این استان در حال بارگیری از مبدا و تخلیه در سیلو‌ها و انبار‌های چهارمحال و بختیاری است و مشکلی از نظر تأمین گندم وجود ندارد.

قنبری همچنین یکسان‌سازی درصد افت گندم در معاملات مراکز مختلف خرید را از جمله پیشنهاد‌های مطرح‌شده برای تضمین منافع دولت، کشاورزان و کارخانه‌های آرد دانست و گفت: بر مبنای این طرح پیشنهادی، شرکت غله، گندم خریداری شده را با همان درصد افت در زمان تحویل در اختیار کارخانه‌های آرد قرار می‌دهد تا به این صورت شرایط متعادل‌تری از نظر سوددهی برای طرفین حاصل شود که این طرح نیازمند بررسی کارگروه دفتر اقتصادی و اظهارنظر کارشناسان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار