در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور/ ادامه بارش ها تا پایان هفته

کارشناس هواشناسی گفت: تا پایان هفته در بسیاری از مناطق کشور آسمان نیمه ابری همراه با رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امشب در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های ایلام و خوزستان، ابرناکی، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود افزود: در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و در پاره‌ای از مناطق از جمله خوزستان و ایلام احتمال وقوع گرد وخاک وجود دارد.

او ادامه داد: شدت بارش در تهران، سمنان، مازندران، اصفهان،یزد، خراسان جنوبی، شمال کرمان و شمال سیستان وبلوچستان است.

گودرزی اظهار کرد: روز سه شنبه دامنه فعالیت سامانه عمدتا در استان‌های واقع در نواحی مرکزی، شمال شرقی، شرق، جنوب شرق ، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش در استان‌های اصفهان، یزد، شمال کرمان و خراسان جنوبی است افزود: روز چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات استان‌های کرمان و سیستان وبلوچستان به ویژه در ساعات بعدظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

گودرزی یادآور شد: روز پنجشنبه  در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، در استان‌های اصفهان، یزد و شمال شرق فارس، ارتفاعات کرمان نیز بارش در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روز جمعه برای شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی رعد و برق همچنین در بخش‌های مرکزی و ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان،  رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

او درباره آب وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری است و در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود . بیشترین دمای تهران به ۲۶ درجه و کمترین آن به ۱۳ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار