نشست امنیتی الکاظمی با فرماندهان ارتش و پیشمرگه عراق

نخست وزیر عراق در نشست امنیتی فرماندهان ارتش و پیشمرگه، دستوراتی درباره انجام عملیات پیشگیرانه علیه تروریست‌های داعش صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، در پی حملات تروریستی اخیر علیه نظامیان عراقی، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در نشستی فوری دستوراتی درباره مقابله با تحرکات داعش صادر کرد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکشنبه شب جلسه امنیتی فوری و گسترده‌ای با حضور فرماندهان نهاد‌های امنیتی فدرال و پیشمرگه و وزرای کشور، دفاع و دارایی به ریاست الکاظمی برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: در این نشست درباره تحولات و رویداد‌های امنیتی عراق طی ساعات گذشته به ویژه حملات داعش به نظامیان عراقی در شمال عراق و درگیری تروریست‌ها با پیشمرگه‌ها گفتگو شد.

همچنین برنامه‌های امنیتی برای مقابله و کاهش تخلفات و نقض‌های امنیتی و گسترش ثبات و امنیت در سراسر عراق بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، در نشست امنیتی نخست وزیر عراق هماهنگی بین نیرو‌های فدرال و نیرو‌های پیشمرگه به ویژه در مناطق مورد مناقشه بررسی شد.

مصطفی الکاظمی در جریان این نشست دستورالعمل‌هایی از جمله تشدید عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی و همچنین آغاز عملیات پیشگیرانه برای مقابله با تحرکات داعش، خشک کردن منابع مالی و تخریب مخفیگاه‌های آن صادر کرد.

این نشست پس از آن برگزار شد که رئیس اقلیم کردستان عراق با هشدار درباره سوءاستفاده از خلاء امنیتی در مناطق مشترک با دولت فدرال، اعلام کرد که خواهان تشکیل نیروی مشترکی از پیشمرگه‌ها و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه است.

«تحسین الخفاجی»، فرمانده عملیات مشترک ارتش عراق نیز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی با همکاری نیرو‌های الحشد الشعبی، وزارت دفاع و وزارت منابع آبی عراق، حفر خندقی به عمق و عرض ۳ متر را در مرز با سوریه آغاز کرده اند. همچنین روند نصب سیم خاردار، ایجاد خاکریز و نصب دوربین‌های حرارتی در مرز با سوریه در دستور کار قرار دارد. هدف همه این اقدامات، بستن رخنه‌های امنیتی و جلوگیری از ورود تروریست‌های داعش به خاک عراق پس از آغاز دوباره فعالیت آن‌ها در مناطق شمال شرقی سوریه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار