توزیع ۵۴۰ سبد کالای معیشتی بین ایتام تویسرکان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان از توزیع ۵۴۰ سبد کالای معیشتی با همت خیران بین ایتام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مرادی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان با بیان اینکه ۴۶۹ یتیم و فرزندان زیر پوشش طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند اظهار داشت: در ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۹۰ سبد کالای معیشتی به ارزش ۵۷ میلیون تومان بین ۱۹۰ خانوار زیر پوشش توزیع کردیم.

او از پیش‌بینی تهیه ۳۵۰ سبد کالا، از سوی خیران نیک‌اندیش با ۱۷۵ میلیون تومان به منظور اطعام و افطاری ایتام در شب‌های قدر خبر داد و افزود: تلاش بر این است تمام خانواده‌های زیر پوشش در ماه مبارک رمضان از سبد کالای معیشتی بهره‌مند شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تویسرکان با اشاره به فعالیت سه آشپزخانه به منظور پخت غذای نذری برای اطعام و افطار مددجویان تاکید کرد: از مردم متدین شهرستان توقع داریم در ماه پرفضیلت رمضان برای اطعام مددجویان، حداقل یک وعده غذایی گرم کمیته امداد را یاری کنند.

مرادی با اشاره به اینکه هر شب ۳۰۰ پرس غذا در سه آشپزخانه کمیته امداد غذای نذری گرم پخت می‌کند گفت: این غذا توسط مددکاران کمیته امداد بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶ میلیون تومان از خیران برای اطعام و افطاری کمک جمع‌آوری شد بیان کرد: ماه مبارک رمضان امسال هم تاکنون ۵۳ میلیون تومان جمع آوری شده که امیدواریم تا پایان ماه به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان با بیان اینکه از مردم خیر تویسرکان تقاضا دارم نذری خود را با توجه به فضای کرونا به کمیته امداد بدهند افزود: این نهاد نذری آن‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت بسته‌های مرتب و بهداشتی تحویل خانواده‌های نیازمند می‌دهد.

مرادی از پیش‌بینی و توزیع ۱۵۰ صندوق در سطح شهرستان در روز عید فطر خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کرونا برپایی نماز عید سعید فطر مشخص نیست، اما با این وجود صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره در میادین اصلی، نقاط شهری و حتی روستا‌های بزرگ شهرستان پیش‌بینی شده ااست.

او با تاکید بر این اینکه به منظورجمع آوری زکات فطره با مراکز نیکوکاری، هیئت امنای مساجد و شورا‌های اسلامی روستا هماهنگی لازم انجام شده است اظهار کرد: چند سال اخیر کمیته امداد در همان روز عید فطر با هماهنگی بانک مبالغ جمع‌آوری شده عید سعید فطر را بین جامعه هدف خود توزیع می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تویسرکان با اشاره به اینکه سال گذشته تنها سه مرکز نیکوکاری کمیته امداد در تویسرکان فعال بود ادامه داد: به لطف خداوند و همکاری مردم امروز ۱۴ مرکز نیکوکاری در شهرستان فعال است این مراکز شبیه به کمیته امداد‌های کوچک مردمی فعالیت می‌کنند.

مرادی با اشاره به اینکه وجوهات امسال زکات فطره تنها در بحث درمان هزینه می‌شود گفت: سال گذشته حدود ۳۴ میلیون تومان زکات فطره داشتیم با توجه به افزایش مبلغ زکات فطره طبیعتا امسال رشد دارد ضمن اینکه مردم در پرداخت زکات فطره مقید هستند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.