عطر بندگی /۱۰

چگونه همیشه اهل یاد و ذکر پروردگار باشیم؟ +فیلم

حجت الاسلام مهدی شهرباف گفت: ماه رمضان بهترین فرصت است تا اهل ذکر و یاد پروردگار شویم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و پژوهشگر مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت ذکر پروردگار گفت: یکی از درخواست‌هایی که در ماه رمضان از پروردگار داریم این است که ما را در زمره کسانی که دائماً در یاد و ذکر او هستند، قرار دهد «وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین»؛ پروردگارا روزی ام کن در آن یادت را برای همیشه به توفیق خودت‌ ای راهنمای گمراهان.

وی افزود: در این دعا از خداوند می‌خواهیم که توفیق دهد دائماً در ذکر و یاد او باشیم. ما در وادی اذکار یک «ذکر» داریم و یک «ورد». ذکر یعنی یاد خداوند و آنچه انسان با تسبیح می‌شمارد و یا بر زبان جاری می‌کند آن «ورد» است. در این دعای مبارک از خداوند متعال می‌خواهیم که به ما توفیق دهد دائماً در ذکر و یاد خداوند متعال باشیم؛ زیرا بسیاری از مشکلاتمان به خاطر غفلت از خداوند متعال است و رفع بسیاری از مشکلات ما نیز به واسطه ذکر و یاد خداوند است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مذهبی ادامه داد: در نماز روزانه هم دستور به ذکر داریم «و اقم الصلوة لذكري»؛ اقامه نماز کنید برای ذکر و یاد پروردگار. اگر نماز انسان نماز ذکر و یاد پروردگار باشد این نماز حاصلش می‌شود «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ»؛ انسان را از بدی و زشتی دور می‌کند. همچنین نمازی که در آن ذکر و یاد خداوند باشد، انسان را به معراج می‌برد و باعث رستگاری او می‌شود.

حجت الاسلام شهرباف در پایان گفت: البته باید به این نکته توجه کرد اینکه نمازهایمان معراج برایمان نیست و باعث دوری از فساد و فحشا نمی‌شود، دلیلش این است که در نماز و عبادت هایمان ذکر و یاد پروردگار وجود ندارد و فقط رفع تکلیف است. در نتیجه باید از خداوند بخواهیم که توفیق ذاکر بودن را به ما عنایت بفرماید.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: ماه رمضان ، رمضان1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار