عطر بندگی /۸

دو قدم تا درک ماه خدا/ چگونه اشتباهات خود را جبران کنیم؟ +فیلم

در ماه رمضان با استفاده از دو سلاح دعا و تفکر می‌توان تمام اشتباهات گذشته را جبران و برای آینده برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حائری زاده سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه چگونه از فرصت‌های ماه رمضان استفاده کنیم، مطرح کرد: می‌توانیم در ماه ضیافت الهی از فرصت‌ها بهترین بهره را ببریم، زیرا روز‌های این ماه بهترین روز‌ها و شب هایش بهترین شب‌ها برای عبادت و راز و نیاز با پروردگار مهربان است، به اندازه‌ای که نفس کشیدن در این ایام بسیار ثواب دارد.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه گفت: در دو حالت می‌توان از فرصت‌های طلایی ماه رمضان استفاده کرد، یکی در قالب اذکار و دیگری در قالب تفکر و تعقل. در باب اذکار مشاهده می‌کنید اهل بیت (ع) دعا‌های مختلفی برای این ماه مبارک برای ما بیان کرده اند که هر کدامشان آثار معنوی بسیار خوبی برای شخص روزه دار ایجاد می‌کنند. شاید این سوال پیش بیاید که وقت برای خواندن تمام این ادعیه در ماه رمضان نیست. در جواب این افراد باید گفت نیاز به خواندن تمام دعا‌ها نیست بلکه انتخاب شما آزاد است و هر دعایی را که توانش را داشتید می‌توانید انتخاب کنید و بخوانید.

فلسفه ماه رمضان چیست؟

این کارشناس مذهبی افزود: هر کدام از این دعا‌ها یک راهی برای ارتباط بنده با پروردگار است و این قالب ذکر است، اما در بُعد تعقل و تفکر هنگامی که آیات و دعا‌ها را می‌خوانیم به تفاسیر و مضمون دعا‌ها دقت کنیم. در دعا‌های ابتدایی ماه رمضان دعایی است که از پروردگار درخواست می‌کند «خدایا مرا از خواب غفلت بیدار کن»؛ با این دعا معلوم می‌شود که فلسفه اصلی ماه رمضان بیدار شدن از خواب غفلت است.

وی در پایان گفت: این تفکر به انسان کمک می‌کند که رشد پیدا کند در نتیجه ما باید در قالب تفکر در ماه مبارک رمضان کوتاهی و اشتباهاتی که در زندگی انجام دادیم را جبران و اصلاح کنیم و خود را برای روز‌های پس از ماه ضیافت الهی آماده کنیم.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار