حمله جنگنده‌های ترکیه به شمال عراق

منابع امنیتی عراق اعلام کردند جنگنده‌های ترکیه چندین منطقه استان اربیل را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از به نقل از المعلومه، جنگنده‌های ترکیه با اعلام مقابله با عناصر «پ. ک. ک» بامداد امروز چند ناحیه استان اربیل عراق را بمباران کردند.

طبق گزارش منابع امنیتی عراق جنگنده‌های ترکیه روستای «بیرکم» از توابع ناحیه «سیدکان» در شمال اربیل و روستای «بیری» را مورد هدف قرار دادند.

تاکنون هیچ خبری از خسارت‌های انسانی در این مناطق گزارش نشده است، ولی این جنگنده‌ها همچنان در آسمان سیدکان پرواز می‌کنند.

نیرو‌های ترکیه عملیات نظامی خود را در «جبل متین» در استان «دهوک» متوقف کرده بودند، اما منابع عراقی از ساخت یک پایگاه نظامی بدست ترکیه در شمال این کشور خبر دادند.

«منصور البعیجی»، نماینده پارلمان عراق در همین راستا گفت: دولت عراق باید در مقابل ساخت پایگاه نظامی داخل خاک عراق واکنش نشان دهد، این پایگاه بدون موافقت دولت عراق ساخته شده و به معنی اشغالگری می‌باشد.

البعیجی افزود: ما نه اجازه می‌دهیم و نه قبول می‌کنیم که ترکیه در خاکمان پایگاه نظامی بسازد. عراق یک ناحیه یا روستای وابسته به ترکیه نیست. پارلمان و ریاست جمهوری عراق باید در اسرع وقت به این اقدام غیر قابل توجیه واکنش تندی نشان دهند.

ترکیه از ۸ ژوئن (۱۹ خرداد سال ۱۳۹۹) حمله به شمال و مناطق اقلیم کردستان عراق را برای مقابله با نیرو‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) آغاز کرد که تاکنون خسارت‌های مالی و جانی متعددی به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار