رزمایش نظامی ناو گروه هواپیمابر شاندونگ چین در دریای چین جنوبی

سخنگوی ارتش چین اعلام کرد رزمایش نظامی ناو گروه این کشور در دریای چین جنوبی به زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از رویترز، ارتش چین از رزمایش نظامی ناوگروه هواپیمابر شاندونگ چین در دریای چین جنوبی خبر داد.

چین بار‌ها از نزدیک شدن کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا به جزایری که در دریای چین جنوبی قرار دارند، شکایت داشته است؛ جزایری که ویتنام، مالزی، فیلیپین، برونئی و تایوان نیز ادعا‌های بر آنها دارند.

در سال جاری میلادی ناوهای هواپیمابر آمریکایی چندین بار در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین در  این منطقه تردد داشته اند که موجب شده چین این اقدام کشتی های آمریکایی را محکوم کند.

این رزمایش ها تحت عنوان آموزش های منظم و بخشی از برنامه کاری سالانه نیروی دریایی چین توضیح داده شده است. ناو هواپیمابر شاندونگ در سال  ۲۰۱۹ در نیروی دریایی چین به خدمت گرفته شد و از دو ناو هواپیمابر دیگر چین جدیدتر است.

گائو شیوچنگ، سخنگوی نیروی دریایی ارتش چین در بیانیه‌ای گفت: بهبود توانایی کشور در حمایت از حاکمیت و امنیت ملی کاملا قانونی و سودمند است. 

گائو گفت: چین امیدوار است که جهان از دید عینی و منطقی این تمرین را ببیند.

نیروهای نظامی آمریکا  امسال چندین بار در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین در آب‌های مورد مناقشه قایقرانی کرده اند.

نیروی دریایی چین ماه گذشته گفت در میانه تشدید تنش ها با جزیره تایوان, که پکن آن را بخشی از خاک این کشور می داند, رزمایش های مشابه بیشتری را انجام می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار