نخستین تجمع هزاران نفری در ووهان چین پس از شیوع کرونا+ فیلم

هزاران چینی برای نخستین بار پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا در یک جشنواره موسیقی در شهر ووهان شرکت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هزاران چینی دیروز (شنبه) برای نخستین بار از زمان شروع همه گیر شدن در افتتاحیه جشنواره موسیقی «توت فرنگی» در ووهان چین شرکت کردند.

مردم چین در نخستین روز تعطیلات رسمی پنج روزه به مناسبت عید در جشنواره موسیقی برخی از هنرمندان و گروه‌های موسیقی مورد علاقه خود شرکت کردند در حالی که از شادی گریه می‌کردند.

چنین جشنواره‌ای نشان دهنده بازگشت زندگی عادی به شهر ووهان، جایی که نخستین بار ویروس کرونا در آن مشاهده و ثبت شد، پس از گذشت یک سال در سایه محدودیت‌های کرونایی و برقراری ارتباط تنها از طریق اینترنت است.

یک نماینده از برگزارکنندگان این جشنواره به رویترز گفت: محدودیت‌هایی در این سال بر تعداد فعالیت‌ها و شرکت کنندگان اعمال شده است. حدود ۱۱۰۰۰ نفر در جشنواره روز شنبه شرکت کردند. برخی از تماشاگران ماسک زده بودند، در حالی که بسیاری از مردم بدون ماسک حضور داشتند.

شهر ووهان بیش از دو ماه در قرنطینه کامل بود و پس از آن طبق اطلاعات رسمی، این شهر کاملاً از ویروس کرونا رهایی یافت و موارد ابتلا در آن به صفر رسید.

درحالی مردم چین در شهر ووهان با خیال راحت در تجمعی چند هزار نفری شرکت کردند که مردم جهان درگیر موج‌های سوم و چهارم همه گیری کرونا هستند که سرعت انتقال بیشتری دارد و موارد مرگ و میر ناشی از آن نیز افزایش یافته است.

نخستین تجمع هزاران نفری در ووهان چین پس از شیوع کرونا+ فیلم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
رعایت رعایت رعایت
تنها راه زودتر ریشه کن شدن کرونا از دنیاست بعلاوه واکسیناسیون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همش مقصر چین هستش اون اول ویروس رو ساخت و باعث شد پخش بشه بعد جهش یافت
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ویروس کرونای هندی و افریقایی و برزیلی و انگلیسی میریزتشون به هم و باید مثل قبل بروند از توی پنجرهای آپارتماناشون برای هم آواز بخونن .
آخرین اخبار