انتقاد‌های مجدد آمریکا از چین درباره منشأ کرونا

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد که چین با کارشکنی موجب تشدید پاندمی کرونا در جهان شد و کشف منشأ اصلی این ویروس اهمیت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی مدعی شد که چین با کارشکنی در روند دسترسی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به اطلاعات، موجب تشدید همه گیری ویروس کرونا در جهان شد.

او مدعی شد: چین اجازه دسترسی کارشناسان بین‌المللی را نداد یا در زمان درست اطلاعات را برای شفافیت واقعی منتشر نکرد.

بلینکن در ادامه ادعاهایش افزود: با کارشنکنی چین، این ویروس سریعتر از کنترل خارج شد و نتایج بسیار بدتر از آن چیزی شد که در صورت مهار شیوع ویروس رخ می‌داد.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: این تحولات نشان می‌دهد که یک سیستم امنیت سلامت جهانی قوی‌تر برای تضمین اینکه این اتفاق دوباره رخ ندهد، اهمیت دارد.

او گفت: اصلاحات باید در یک تعهد به شفافیت، به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دسترسی دادن به کارشناسان گنجانده شود و چین باید در آن ایفای نقش کند، زیرا دستیابی به یک بررسی قاطعانه از چگونگی شروع این ویروس مهمتر است.

بلینکن تاکید کرد: ما باید این کار را با دقت انجام دهیم تا متوجه شویم چه اتفاقی رخ داده است، برای اینکه بهتر بتوانیم جلوی وقوع دوباره آن را بگیریم. برای همین است که باید به عمق این مساله برسیم و آن را بررسی کنیم.

این در حالی است که «تدروس آدهانوم» دبیر کل سازمان بهداشت جهانی پیشتر با بعید دانستن این فرضیه ترامپ که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین منتشر شده، اعلام کرد: آمریکا قصد دارد یافته‌های مأموریت کارشناسان از چین را بررسی کند.

آدهانوم تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت تحقیقات خود در این زمینه را ادامه خواهد داد. بسیاری از فرضیه‌ها باقی مانده و نیاز به تجزیه و تحلیل و مطالعه بیشتر دارند. ما همیشه گفته‌ایم که ماموریت کارشناسان در ووهان همه پاسخ‌ها را پیدا نمی‌کند، اما اطلاعات مهمی را به ما اضافه کرده است که ما را به کشف ریشه ویروس کرونا نزدیکتر می‌کند. یکی از فرضیه‌های مهم این ماموریت این است که منشا ویروس خفاش بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار