هشدار کره شمالی به آمریکا درباره ادامه یافتن سیاست خصمانه علیه این کشور

یکی از مقامات پیونگ یانگ به واشنگتن درباره ادامه یافتن سیاست خصمانه علیه کره شمالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در رسانه‌های دولتی این کشور منتشر شد گفت: سخنرانی اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تجدیدنظر در سیاستگذاری آمریکا در برابر کره شمالی که اخیرا تکمیل شده است، نشان می‌دهد وی قصد دارد سیاست خصمانه علیه کره شمالی را حفظ کند.

بر این اساس، وی افزود آمریکا اگر به سیاست‌های جنگ سرد در برابر کره شمالی دست بزند با بحران بدتری مواجه خواهد شد. آمریکا باید درک کند در صورت تحریک کره شمالی، آسیب خواهد دید.

گفتنی است؛ جو بایدن در سخنرانی چند روز پیش خود در کنگره گفت: درباره برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی و ایران که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت جهان محسوب می‌شوند، ما از نزدیک با هم پیمانان خود همکاری می‌کنیم تا با تهدید‌های ناشی از هر دو کشور از طریق دیپلماسی و بازدارندگی شدید و سخت گیرانه مقابله کنیم.

همچنین جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز در کنفرانس خبری دیروز خود به سوالات خبرنگاران درباره کره شمالی و دیدار بایدن با پوتین پاسخ داد. یکی از خبرنگاران درباره کره شمالی از وی سوال کرد و پرسید آیا دولت بررسی سیاست خود درباره کره شمالی را تکمیل کرده است و اگر چنین است، دولت چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد؟

ساکی در پاسخ گفت: می‌توانم تایید کنم که ما بررسی سیاست مان درباره کره شمالی را تکمیل کرده ایم و این کار خیلی دقیق، موشکافانه و با در نظر گرفتن همه مسائل صورت گرفت. ما از نزدیک با کارشناسان خارج از دولت و مقامات پیش از خود از چند دولت قبلی مشورت داشته ایم و مسیر پیش روی خود را با استفاده از تجربیات آن‌ها که در اختیار ما گذاشتند، ترسیم کردیم.

وی افزود: هدف ما تکمیل عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای است. با درک روشنی از این موضوع که تلاش‌های چهار دولت گذشته به این هدف نرسیده است، سیاست ما نه بر دستیابی به یک معامله بزرگ متمرکز خواهد بود، نه بر اتکا به صبر راهبردی.

سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: سیاست ما به دنبال رویکردی دقیق و عملی است که این به معنای استقبال از دیپلماسی با کره شمالی و یافتن مسیر‌های آن خواهد بود و ایجاد پیشرفت عملی که امنیت آمریکا، متحدان ما و نیرو‌های مستقر را افزایش می‌دهد. ما در هر قدم از مسیر پیش رو، با جمهوری کره، ژاپن و دیگر متحدان و شرکا مشورت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار