امامی: در المپیک می‌توانم روی سکو بایستم/ دوست دارم در کشتی مدال‌های بیشتری بگیرم

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان گفت: با توجه به تمریناتی که پشت سر می‌گذاریم اگر مسافر توکیو شوم می‌توانم روی سکوی المپیک بایستم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یونس امامی به عنوان ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم به رقابت‌های گزینشی قزاقستان اعزام شد و توانست با اقتدار، سهمیه المپیک را کسب کند. البته هر چند او موفق به کسب سهمیه المپیک شده، اما هنوز برای تصاحب دوبنده تیم ملی در بازی های المپیک منتظر تصمیم نهایی کادر فنی است.

یونس امامی درباره رقابت‌های گزینشی قزاقستان اظهار داشت: کشتی‌های خوبی گرفتم و سهمیه را کسب کردم. شرایط بدنی ام خوب بود و اردو‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه سر موعد به شرایط آمادگی رسیدم که اول سهمیه را برای کشورم بگیرم و بعد هم امیدوارم این پیروزی‌ها در المپیک برای همه بچه‌ها اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین رقیب داخلی اش مصطفی حسین خانی است عنوان کرد: برای حسین خانی احترام زیادی قائل هستم، او از نظر سنی پیشکسوت من است. هر تصمیمی که کادرفنی بگیرد ما تابع آن هستیم.

امامی ادامه داد:  ان شاءالله اگر مسافر المپیک شوم و از نظر روحی و روانی خوب باشم با توجه به تمرینات مطلوبی که پشت سر می‌گذاریم و فشار سنگینی را که تحمل می‌کنیم در المپیک می‌توانم روی سکو بایستم و با مدال به کشور برگردم.

دارنده مدال برنز آسیا در مورد رقبای خارجی اش اظهار داشت: وزن ۷۴ کیلو مدعیان خوبی دارد، من تمام تلاش خودم را می‌کنم که با همه حریفان خوب کشتی بگیرم و شکست شان دهم. برای مدال گرفتن هر کشتی گیری باید از سد خوب‌های وزنش بگذرد. کشتی گیران آمریکا و روسیه از بهترین‌های این وزن در المپیک هستند.

وی ادامه داد: بچه‌ها خوب و باانگیزه تمرین می‌کنند و کادرفنی هم همه حریفان بچه‌ها را آنالیز می‌کنند. کشتی جوری نیست که بشود آن را پیش بینی کنی، ولی من امیدوارم همه ملی پوشان ما روی سکوی المپیک باشند.

امامی در پاسخ به این سوال که چقدر به حضور در رقابت‌های جهانی نروژ که بعد از المپیک برگزار می‌شود فکر می‌کند، گفت: اگر ریکاوری خوبی انجام دهم، در فاصله دو ماه می‌توانم به جهانی هم بروم. دوست دارم مدال‌های بیشتری بگیرم و قطعاً فکرم حضور در این رقابت‌ها هست. باید دید چه کسی ملی پوش المپیک می‌شود و بعد از آن هم جهانی نروژ را در پیش داریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار