دبیر: کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای است/ سوریان شانس کسب کرسی جهانی را دارد

رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی به عنوان ورزش ملی ایران مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا دبیر نیز  در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده با تقدیر از همه کسانی که برای افتتاح این خانه کشتی زحمت کشیدند، اظهار داشت: تلاش و پیگیری دکتر سلطانی‌فر برای پیشرفت کشتی کشور واقعاً چشم گیر بود و در این مدت ۹ بار شاهد حضور وزیر ورزش در محل فدراسیون و تمرینات تیم ملی بودیم.

وی ادامه داد: کشتی سرمایه ورزش کشور است و نیازمند داریم تا توجه بیشتری به این رشته شود و باید تلاش کنیم این رشته ورزشی در کشور همیشه در اوج باشد. در سالن خانه کشتی شهید صدرزاده هر نمادی که می‌تواند به ورزشکار ملی انگیزه بدهد وجود دارد؛ از آیه قرآن گرفته تا عکس شهدا، مفاخر کشور، قهرمانان المپیک و پرچم ایران. اگر من به شرایط مالی کشتی اعتراض می‌کنم به خاطر خودم نیست،  وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و ۵۱ فدراسیون ایران در مضیقه هستند و متاسفانه چانه ورزش کشور کوچک گرفته شده است. از رئیس مجلس می‌خواهم که جلسه‌ای با روسای فدراسیون‌ها برگزار کند.  

رییس فدراسیون کشتی گفت: کشتی مثل فرش، خاویار، نفت و انرژی هسته‌ای است،  کشتی ورزش ملی ایران است و قدمت آن به دوران هخامنشیان می‌رسد. زمانی یک و نیم میلیون نفر در سراسر کشور در سالن‌های کشتی تمرین می‌کردند اما امروز این تعداد به کمتر از ۴۰ هزار نفر رسیده زیرا فدراسیون کشتی پول ندارد که به هیئت‌های استانی بدهد. خرج کردن پول در ورزش، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

دبیر تاکید کرد: ورزش نیازمند حمایت مجلس است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بالطبع فدراسیون های ورزشی با مشکل مواجه هستند چون بودجه ورزش کشور از ابتدا کوچک بسته شده است. امسال سال المپیک است و ورزش کشور و رشته های المپیکی نیازمند آماده سازی بهتر هستند که این موضوع توجه بیشتر مجلس به بودجه ورزش کشور را می طلبد.

قهرمان المپیک تصریح کرد: چین در سال ۱۹۸۸ تصمیم گرفت که رشد اقتصادی کند و نتیجه آن را در المپیک ۲۰۰۸ پکن با کسب عنوان قهرمانی دید.

وی افزود: امیدوارم که با حضور آقای قالیباف و سایر دوستان در مجلس یک تصمیم خوب برای ورزش کشور به خصوص کشتی گرفته شود تا دیگر شاهد کمبودها نباشیم.

قهرمان جهان درباره ناکامی عباس جدیدی در انتخابات شورای کشتی آسیا، اظهار کرد: جدیدی قطعاً رای می آورد. دعوای ما با آن ها بر پست جدیدی در شورای کشتی آسیا بود. از اول می گفتند قطعاً عباس را وارد ۷ نفر می کنیم. او باید بین ۱۸ تا ۲۰ رای می آورد. بحث ما سر دبیرکلی جدیدی بود اما آنجا بازی درآوردند.  قرار نبود من به قزاقستان بروم اما تورلیخانوف گفت این جا اوضاع خطرناک است و بیا. اوضاع خوب بود تا اینکه شب آخر لالوویچ از واتس آپ پیام داد که جدیدی بخاطر دوپینگی که چند سال پیش داشته به مشکل خورده است. 

دبیر خاطرنشان کرد: از شب انتخابات هجمه‌ها شروع شد. تورلیخانوف ۷ صبح من را به اتاق شیشه ای کشاند و گفت جدیدی انصراف بدهد. گفتم خب زودتر این حرف ها را می زدید. دقیقا زمانیکه آن دو مزدور پیدایشان شد این حرف ها را زدند. نمی گویم ما مقصر نیستیم اما ۲۲ رای داشتیم‌ تاجیکستان که هم زبان ماست به من پیامک نشان داد که علیه جدیدی شب نامه پخش کرده بودند.

رییس فدراسیون کشتی در مورد حمایت از حمید سوریان برای حضور در اتحادیه جهان کشتی نیز گفت: درباره سوریان هم بخشی به ما و بخشی به خودش برمی‌گردد. عباس خودش زحمت کشید، سوریان هم باید فعال شود. به او گفتم حتماً بلغارستان برود. لالوویچ گفت افرادی که رای می‌دهند از روی رفاقت است نه سیاست. سوریان قهرمان ۷ مداله است و دنیا او را می‌شناسد. وی شانس کسب کرسی را دارد.

علیرضا دبیر در خاتمه درباره غیبت صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک در مراسم امروز اظهار داشت: ما هفته گذشته جلسه ۳ ساعته با وزیر و صالحی‌امیری داشتیم. امروز آقای قالیباف از وزیر درباره غیبت صالحی‌امیری پرسید که وزیر گفت سالگرد برادر اوست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار