با دستور رئیس جمهور؛

آب به سد بالارود اندیمشک رسید

آبگیری سد بالارود اندیمشک امروز ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سد بالارود اندیمشک از سطح پی ۸۵ متر ارتفاع، یک هزار و ۵۴ متر طول و ۱۰ متر عرض دارد. این سد، خاکی با هسته رسی است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۴ آغاز شده و پس از آبگیری، آب کشاورزی ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان و الوار گرمسیری را تامین می‌کند.

مخزن سد بالارود ۱۳۱ میلیون مترمکعب گنجایش دارد و براساس برآورد‌ها ۱۷۱ میلیون مترمکعب آورد سالیانه خواهد داشت، همچنین این سد دارای یک نیروگاه ۴ مگاواتی است که جانمایی نیروگاه در حد مطالعات شناخت انجام شده و در قرارداد دیگری کار تکمیل آن احتمالا از سوی بخش خصوصی انجام خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در آینده ۰.۸ میلیون مترمکعب آب شرب مناطق اطراف و شهرستان حسینیه از طریق سد بالارود تامین می‌شود، ضمن اینکه اشتغالزایی، تامین آب کشاورزی، رونق اقتصادی، کاهش خسارات احتمالی سیلاب‌ها، تامین آب شرب شهر‌های حسینیه و سایر شهر‌های اطراف و همچنین ایجاد جاذبه‌های گردشگری از جمله مزایای ایجاد این سد در اندیمشک به شمار می‌روند.

در حال حاضر بدنه سد بالارود ۹۴ درصد و جاده‌های دسترسی و سایر ساختمان‌های آن ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما امکان آبگیری سد با این شرایط نیز ممکن است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.