تعطیلی سراسری کرونا در ترکیه

منابع خبری با اعلام افزایش بی‌سابقه آمار کرونا در ترکیه از آمادگی این کشور برای قرنطینه سراسری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  با افزایش بی‌سابقه آمار کرونا در ترکیه و اعلام بیش از ۴ میلیون مبتلا به ویرووس کووید-۱۹، این کشور از امروز (پنج‌شنبه) به مدت ۱۸ روز تعطیلی سراسری اعلام کرد.

با اعلام این خبر برخی افراد به اتوبوس‌ها هجوم بردند تا از استانبول خارج شوند. گروه‌ها در شبکه‌های مجازی نیز از پیغام‌هایی درباره چگونگی گذراندن این روز‌ها پر شده است.

این در حالیست که سال گذشته و در اوایل شیوع کرونا در سطح جهان سازمان جهانی بهداشت، ترکیه را یکی از برترین کشور‌ها در زمینه مقابله با ویروس کووید-۱۹ نام برده بود.

اما در حال حاضر ترکیه از کشورهاییست که بیشترین آمار کرونایی را اعلام می‌کنند و در اروپا نیز بالاترین آمار مبتلایان را دارد.

ترکیه اکنون با دارا بودن ۴ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۲۶ مبتلای کل و ۳۹ هزار و ۳۹۸ جان باخته کرونایی در جایگاه چهارم کشور‌های جهان در جدول کرونا قرار گرفته است.

بر اساس داده‌های منتشرشده در سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۱۵۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۲۸ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۷۰ نفر جان باخته و ۱۲۷ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۶۹۰ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار