باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ظریف در عمان چه چیزی را جست‌وجو می‌کند؟

وزیر امور خارجه کشورمان در سومین مقصد از سفرش به کشور‌های منطقه به عمان رفت، او پیش از این به قطر و عراق هم سفر کرده بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب هفتم اردیبهشت از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عمان در روز هشتم اردیبهشت خبر داد. سخنگوی وزارت امور خارجه هدف از این سفر را گفت‌وگو در حوزه روابط دوجانبه و همکاری‌ها در منطقه برشمرد.

این درحالی است که رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در سفر به دوحه  و بغداد با  مقامات این دو کشور دیدار و به گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخته بود.

ظریف در ایستگاه عمان/ همکاری تهران و مسقط  در سطوح دو جانبه و چند جانبه

 رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان هشتم اردیبهشت با استقبال «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود و «علی نجفی» سفیر ایران در عمان وارد مسقط شد. وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار خود در مسقط با فهد بن محمود آل سعید معاون نخست‌وزیر عمان دیدار کرد. در ادامه این دیدار دو طرف روابط دو جانبه و راه‌های توسعه آن در تمامی زمینه‌ها و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی و تلاش در جهت استقرار امنیت و ثبات در منطقه گفت‌وگو کردند.

ظریف در عمان چه چیزی را جست‌وجو می‌کند؟

طرفین همچنین در این دیدار با تاکید بر روابط متمایز ایران و عمان مبتنی بر اراده رهبران دو کشور بر عزم خود در رفع موانع و سرعت بخشیدن به تصمیمات متخذه از سوی مقامات عالیه دوک شور تاکید کردند. در این دیدار بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان و علی نجفی سفیر ایران در مسقط نیز حضور داشتند.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان که در چارچوب سفر به کشور‌های منطقه به عمان سفر کرده است با بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. ظریف در این دیدار با مرور بر موضوعات مهم روابط دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و مسائل منطقه از تلاش سلطنت عمان در ایفای نقش مثبت در موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ابراز خرسندی از روند مثبت به وجود آمده در حوزه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید و با توجه به برگزاری دور نوزدهم این کمیسیون در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در این حوزه با مکانیسم‌های مورد توافق برای حصول به سطح مطلوب‌تری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری از تحرک مطلوب‌تری برخوردار شود.

بدر بن حمود البوسعیدی وزیر خارجه سلطنت عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف، گسترش همکاری‌های دو کشور را خواستار شد. همکاری در حوزه‌های حمل و نقل و ترانزیت، در سطوح دو جانبه و چند جانبه، همکاری‌های قضایی، استرداد مجرمین و تبادل زندانیان از دیگر موضوعات مورد گفت وگوی دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

تاکید ایران بر راهکار سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران یمن

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این دیدار با ابراز تاسف از شرایط ۶ ساله جنگ تحمیلی به مردم یمن، پایان جنگ و رفع محاصره از این کشور را خواستار شد.

ظریف در عمان چه چیزی را جست‌وجو می‌کند؟

ظریف بار دیگر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران یمن را مورد تاکید قرار داد و حمایت کشورمان از برقراری آتش بس و انجام گفت‌وگو‌های یمنی- یمنی را اعلام کرد. محمدعبدالسلام نیز در این دیدار از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی کرد و ظریف را در جریان آخرین تحولات یمن قرار داد.

چرایی سفر رئیس دستگاه دیپلماسی به مسقط

 وزیر امورخارجه کشورمان درباره محور گفت‌وگو‌ها در سفر به عمان، توضیح داد که رابطه ایران و عمان رابطه بسیار محکم و دیرینه‌ای است. عمان همسایه‌ای است که ما همواره با آن ارتباطات بسیار خوبی داشتیم. سفر منطقه‌ای به عمان برای گفت‌وگو پیرامون گسترش روابط دوجانبه است، امیدواریم این روابط گسترش بیشتری داشته باشد. در این سفر همچنین در مورد موضوعات منطقه ای، امنیت در خلیج فارس و طرح پایان فشار بر مردم یمن، که دولت عمان در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته است، بحث و گفت‌وگو شد.

ظریف در عمان چه چیزی را جست‌وجو می‌کند؟

وی همچنین گفت که همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عمان و همکاری‌های چندجانبه نیز محور گفت‌وگو‌های دو جانبه بود، گفت‌وگو‌ها با مقامات عمانی، سازنده و پیرامون مسائل مختلف منطقه‌ای بود.

کامران کرمی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به عمان، گفت که  اهمیت سفر منطقه‌ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دوحه، بغداد و ایستگاه پایانی یعنی مسقط را باید هم راستا با فعل و انفعالات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد تبیین و ارزیابی قرار داد.

سفری که همزمان با چند تحول انجام شد

کرمی با بیان اینکه اگرچه تقویت روابط دوجانبه و تاکید بر همکاری‌ها و همفکری‌های منطقه‌ای در قالب دیپلماسی رمضان به عنوان هدف سفر ظریف از سوی وزارت خارجه برآورد شده است، اما این سفر‌ها را نمی‌توان از دو تحول مهمی که همزمان در حال جریان است، جدا دانست، توضیح داد: تحول اول؛ مذاکرات احیای برجام در وین است که با توجه به پیشرفت‌هایی که در آن صورت گرفته، ضرورت تقویت دیپلماسی و رایزنی‌ها با کشور‌های دوست منطقه‌ای را اجتناب ناپذیر می‌سازد، بنابراین وزیر خارجه ایران در صدد است تا با همفکری با همسایگان زمینه‌های همراه کردن منطقه و به ویژه بازیگران که نقش مهمی را در این میان ایفا می‌کنند، با گفت‌وگو‌های برجامی فراهم کند.

کارشناس مسائل منطقه در ادامه تاکید کرد: تحول دوم؛ برقراری تماس‌ها بین ایران و عربستان است که با توجه به برگزاری دور اول این گفت‌وگو‌ها با میزبانی بغداد در ۲۰ فروردین ۱۴۰۰، احتمال برگزاری دور دوم این مذاکرات امنیتی در هفته‌های پیش رو نیز وجود دارد؛ بنابراین وزیر خارجه ایران با سفر به بغداد، دوحه و مسقط؛ یعنی سه پایتختی که به نوعی در برهه‌های مختلف نقش مهمی در رایزنی و میانجیگری روابط ایران و عربستان و ایران و آمریکا داشته اند، بر تقویت نگاه ایران نسبت به حل و فصل مسائل و بحران‌های منطقه‌ای با گفت‌وگو تاکید کرده است.

ظریف در عمان چه چیزی را جست‌وجو می‌کند؟

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اهمیت سفر ظریف به سه کشور منطقه، گفت که همزمان با سفر ظریف به دوحه، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز همان روز به دوحه سفر کرد و با مقامات قطری دیدار کرد؛ بنابراین واضح است که سفر محمد جواد ظریف با یک دستورکار منطقه‌ای روشن صورت گرفته و بنا دارد تا زمینه‌های برقراری تماس‌های بیشتر با بازیگران تاثیرگذار برای گفت‌وگو بر سر بحران‌های منطقه‌ای و فراهم کردن فضا برای تفاهم بیشتر را امکان پذیر سازد.

با این تفاسیر سفر وزیر خارجه کشورمان به سه کشور منطقه، جدای از اهمیت آن با توجه به تحولاتی که هر لحظه در حال رخ دادن است، نشان از دیپلماسی فعال کشورمان دارد که این روزها با نام دیپلماسی رمضان با رایزنی‌های رئیس دستگاه دیپلماسی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنبال اینه دوباره یه امتیازی به آمریکا و عربستان بده بلکه اونا یه لبخندی بزنند. اینبار شاید در مورد جنگ یمن و در آستانه آزادی مارب قراره پیشروی حوثیها رو متوقف کنه. کلا عادت ظریف اینه چیزی که با زحمت زیاد و با شهید دادن به دست اومده رو مفت رد کنه بره و بعد ادعای نبوغ دیپلماسی کنه. حالا چه فناوری هسته‌ای باشه چه پیروزیهای منطقه‌ای. تازه بعد از اون از اینکه میدان دست و پاشو بسته گله هم می‌کنه. واقعیت اینه اگه هسته‌ای، موشکی یا منطقه‌ای نبود کسی اصلا ظریف رو آدم حساب نمیکرد چه برسه به اینکه بخواند باهاش مذاکره کنند
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۳:۵۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اوندفعه که دوره افتاد نتیجه ش شد فاجعه خانطومان ایندفعه لابد میخوادفاجعه مارب رو رقم بزنه!!! راه حل یمن مقاومت جانانه سرکوب متجاوز ومحکومیتش در سازمان ملل متحده هرچند این سازمان هم برده آمریکاست
Germany
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا الان کجا بودی؟ چندین سال جنگ یمن رو ندیدی حالا که رزمندگان یمنی روی دور افتادن پیدات شده و افتادی دنبال دیپلماسی؟ نامرد؟ اگه کمک حالشون نیستی لااقل چوب لای چرخشون هم نکن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
(یَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ کَاشِفَ الْغَمِّ، یَا رَحْمَانَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ رَحِیمَهُمَا، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْرُجْ هَمِّی، وَ اکْشِفْ غَمِّی.)(اللّٰهُمَّ فَرِّجْ عَنِّي كُرْبَتِي ، وَعَجِّلْ عافِيَتِي ، وَاكْشِفْ ضُرِّي.)
به نظر شما کدام بنده صالح خداوند رئیس جمهور می‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
فطرس
۰۳:۲۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بن سلمان سعودی در حال غرق شدن است و امریکا در حال فرار از منطقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا . در بحث سیاست . با عقلانیت سخن بگویید. از قرآن و امامان و پیامبران گذشته درس بگیرید مردم.هم آقای ظریف و هم شهید سلیمانی بزرگوار.خیلی برای این مردم زحمت کشیدند. چه بسا انسانهای فاسد و خرابکار زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۱۳:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شهیدسلیمانی کجا این غربگداهای کدخداپرست کجا
United States of America
M
۰۴:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
گوش کن بچه جان.هم در علم سیاست و هم در دنیای سیاست اونقدر می فهمم که با قاطعیت بگم عوض کردن یک موی شهید سلیمانی با کل هیکل ظریف ظلم و جفای بزرگ در حق اون شهید بزرگوار.اگه قبل اون فایل صوتی و یا حتی شهادت حاج قاسم هم می پرسیدی همین حرف می زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
والا همه‌ی مسئولین کشور از این دست مصاحبه‌های محرمانه دارن منتها شانس ظریف، مصاحبه‌ی ایشون درز پیدا کرده و شدن آدم بده‌ی داستان
همه چیز رو که نمیان برای من و شما تعریف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
من مطمئنم اگه سردار سلیمانی عزیز امروز زنده بود، مخالف این توهین‌ها و فحاشی‌ها به دکتر ظریف بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما کلا انتقاد رو برابر با توهین و فحاشی میدونی. سوال اینه چرا ظریف دستاوردهای میدان رو فدای مذاکره و لبخند با این و اون کرد و حالا طلبکار هم شده. فکر کردید چیزی مثل هسته‌ای یا منطقه‌ای مفت به دست اومده که با وعده وعید و مثلا تضمین بودن امضای کری بشه از بینش برد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چشم اقای کریمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر ظریف
Germany
جمشید
۲۲:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای ظریف در راس دیپلماسی ایران است و در واقع کارش را بدرستی انجام میدهد و اقدامات منزوی جویانه و پلید نتانیاهو را به درستی خنثی میکند. سپاه و ارتش هم به سبک جالب خودشان. قدرت نظامی ایران را نمیشود ندیده گرفت. خیلی ها نخواسته با مخالفت با اقای ظریف اب به اسیاب نتانیاهو جاری میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نتانیاهو میخواست صنعت هسته‌ای ایران رو محدود کنه که ظریف با ساده لوحی تمام اینکارو کرد. عقلا میدونند جر و بحث بین اسراییل و دموکراتهای آمریکا دعوای زرگری بیش نیست. به کنگره آمریکا نگاه کنید و سناتورها با تابعیت اسراییل یا اونهایی که با حمایت مالی و رسانه‌ای لابی اسراییل انتخاب شدند و ببینید چه افرادی در کابینه بایدن حضور دارند اونوقت بگید آمریکا سیاستی مستقل از چیزی که صهیونیستها دیکته می‌کنند داره یا نه. بخش خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا رو صهیونیستها قبضه کردند نه ایرانیها، لبنانی‌ها، فلسطینیها یا حتی خود آمریکاییها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بهت ظریف خان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
من کوچکتر از همه هستم که بخامدحرفی بزنم.به نظر من شما اول فایل صوتی رو گوش بدین بعدش قضاوت کنین.آقای ظریف کاره من نیس ولی خدایی من توهینی نشنیدم تو حرفهاش نسبت به سردار سلیمانی.عزیزان من هموطنان من بخدا قضاوت عجولانه خوب نیس.خداوند همه مون رو به راه راست هدایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست
۲۰:۲۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من شنیدم!کاردم میزدی خونم در نمیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاربر محترم 14:34 ; به جان شما شوخی نمکنیم , واقعیت را گفتیم . اگر قبول ندارید, در سرای آخرت و روز قیامت به شما و امثال شما تفهیم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه قرار باشه با نظر دوستان همیشه حاضر در زیر پست‌های مربوط به دولت و ظریف کار بشه، باید کلاً مقام وزارت‌خارجه رو حذف کنیم، وزیر خارجه میخوایم چیکار نه؟ بقیه‌ی کشورا اگه کاری داشتن خودشون میان یه مترجم هم با خودشون میارن دیگه کاری داشتن به اطلاع سپاهیان و بسیجیان عزیز میرسونن دیگه مثل سفر آقای اسد که وزیر خارجه بی‌خبر بود، یکی نیست به ظریف بگه آخه دکتر اومدن رئیس‌جمهور سوریه به ایران به تو چه ربطی داره؟ یه بحث تخصصیه با برادران عزیز سپاهی شما که سررشته نداری حضورت لزومی نداره عزیز. نهایت خیلی واجب شد یکی از عزیزان سپاهی به عنوان وزیرخارجه عمل میکنه نه؟ فکر خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اعدامشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفته عمان یه اب وهوا تازه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای ظریف بجای اینکه برگرده ایران و به سوالات فراوان درباره فایل صوتی منتشر شده پاسخ بده داره کشورهای عربی را می گرده. راستی اونجا چکار داره؟ داره وقت کشی می کنه که آبها از آسیاب بیافته؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۲۱:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
یقینا ظریف برای کشورش یک تیر کاری شلیک نکرد اگر چه در برابر باج دادن مدتی سایه جنگ بر سر کشور را برداشت.
تنها هنر دیپلماسی تیم این دولت همین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سایه جنگ رو قدرت نظامی برداشت که اگه به ظریف اجازه بدند اونم مثل هسته‌ای به باد میده. دیپلماسی ظریف نه تحریم برطرف کرد نه خطر جنگ
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۱:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف دنبال پست بعدی است
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیپلماسی باج دادن و باج نگرفتن.
دیپلماسی باخت،برد.
دیپلماسی خنده جلو پیمان شکنانه.
و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه اقتدار سردار نبود، هیچ کشوری تحویلشون نمی گرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تجربه ای که از این مجلس بدست آمد خیلی تاسف بار طوریکه اگر اتفاقی برای کشور بیفته و آقایان در تعطیلات باشند این تعطیلات پابرجاست و قصد لغو آنرا ندارند فایل اظهارات ظریف که هم بعد داخلی و هم بین المللی داشت در مجلس تعطیل ما تعطیل بود اینم شکل مطلوبی نیست برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۲۰:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاربران و دوستان عزیز , لطفا در اظهار نظرات ,از مدار اخلاق و ادب و انصاف و تقوی , خارج نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای ظریف یکی از خادمین دلسوز اسلام ناب محمدی و انقلاب و ولایت و سربازی وطن پرست بوده و هستند و قطعا اگر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شوند , رأی بالایی خواهند آورند. ایشان از ابتدای جوانی در خدمت ایران اسلامی و انقلاب بوده و مورد لطف خداوند و امام و رهبر معظم انقلاب . و بسیار باسواد و بااخلاق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا این به قول شما خادم و دلسوز بودن برا ملت جز تحریم و فشار بیشتر چی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سفرشم تمومی نداره چرا
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۹:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا در مسکن مهر امام رضا پاکدشت بلوار محلاتی تقاطع بلوار زین الدین حاشیه دوطرف خیابان فضای سبز ایجاد کنید. مجلس دولت قوه قضائیه لطفا بر عمل کرد شهردار و شورای شهر و مسولین پاکدشت نظارت کنید به مسکن مهر رسیدگی کنید ماهم ایرانی هستیم تبعیدی نیستم حق ما زندگی در بیابان بدون امکانات نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ع.م.اراک
۱۹:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما کاربرانی که چشمانتان را می بندید و خدمات آقای ظریف و همکارانشان را نادیده میگیرید و فقط توهین میکنید و دیگران را به نداشتن درک سیاسی متهم مینمائید , بدانید که قطعا دوست ایران و نظام ج.ا.ا. نیستید و از روی بی تقوائی و کینه توزی صحبت میکنید و فقط از سردارسلیمانی مایه میگذارید. درفایل صوتی منتشره آقای ظریف , هیچ توهینی به شهید سلیمانی عزیز نشده و برعکس هم عرض ارادت به این شهید معزز داشته اند و هم به حضرت آقا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدوم خدمات؟ تا مرز نابودی بردن هسته‌ای یا بیشتر کردن فشار و تحریم؟ منم به شما عرض ارادت کنم و همزمان به دروغ شما رو مسئول بستن دست و پای وزارت خارجه معرفی کنم خوبه؟ واقعیت اینه اگه با ظریف حاضر به مذاکره شدند نه به خاطر اینکه عاشق چشم و ابروی ظریف بودند بلکه به خاطر زحمات سردار سلیمانی و شهدای هسته‌ای و افراد بیشمار دیگه‌ای بود که صنعت هسته‌ای،‌ دفاعی و قدرت منطقه‌ای ایران رو افزایش دادند والا کسی حتی حاضر نمیشد جواب تلفن ظریف رو بده. اینکه چیزی که با خون دل بدست اومده از بین ببری برای اینکه باهات سر میز مذاکره بشینند و تازه دستاوردی هم نداشته باشی خدمت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گشتیم و گشتن ذکری بالاتر از صلوات پیدا نکردیم خداوند عاقبت مارا ختم به سعادت و شهادت بفرماید (من رهبرم سید علی را دوست دارم )
Iran (Islamic Republic of)
علیزاده کاشمر
۱۸:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
7سال کشور را با وعده برجام و مذاکره با شیطان به عقب انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گویا فرار رو به جلو فریبی برای فریفتن و کول زدن افکار عمومی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفته ، دور دور خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدام دیپلماسی؟
دیپلماسی التماسی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیپلماسی از نظر شما بالا رفتن از دیوار سفارت و پرتاب راکت به این طرف و اون طرفه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه دیپلماسی بالا رفتن از دیوار سفارت نیست ولی به باد دادن داشته‌های کشور در برابر هیچ هم نیست. پرتاب به قول شما راکت هم جواب پرتاب راکت اونهاست.
Norway
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه شمادیپلماسی بلدیدماشااله چشم نخوریدظریف یکی ازبهترین وزیرخارجه درکشوراست هم سوادداردهم لیاقت وهم دوست شهیدسلیمانی بودچقدربیسوادوحسودهستیدشماکه ندانسته پشت سرهمه غیبت می کنی ان دنیاچه جوابی دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا شفا بده همه رو
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام واقعا دیپلماسیش خوب جواب داده که در برجام تقریبا به هیچ رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کسی که خوابیده میشود بیدارش کرد ولی کسی که خود را به خواب زده نمیشود بیدارش کرد.حالت خوبه؟احتمال زیاد دچار توهم نشده ای.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب!!! با همین دیپلماسی بدبختمون کردن. میگم تو توهم نزدی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
منفی میدم بهت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مزدوران مجازی زیاد شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
این اگه دیپلماسی بلدبودوضعش این قدرخراب نبود،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
از دیدگاه امثال شما فقط وضع و حال شما خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنبال جلب نظر برای انتخابات است نه منافع ملی دیگه به ظریف اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما از قبل هم اعتمادی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ظهور نزدیک است
۲۱:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آفرین به برادر عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مذاکره فقط حرفه حرف
در عمل همه چیز متفاوت بوده و هست و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف باید ممنوع الخروج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما از سفره پهن فعلا استفاده لازم ببر.نظر نده.
ظریف خار چشمتون شده، چون وطن پرست هست.این چه مفهومی دارد برای یک اصالتا غیر ایرانی؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبول! آقای ظریف آدم خوب و باسواد!
اما یک وطن پرست هرگز ناراحتی از وطنش را در رسانه دشمن فریاد نمی زند.
چنانکه کسی رخت چرک خود را در خانه همسایه نمی شوید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب ۱۶:۵۹خیلی داری سنگ اصلاح طلبکاران را به سینه می زنی به کی رای دادی حتما از فامیلهایش هستی که چشمانت را به وضع مملکت و دولت تدبیر و امید بسته ای و همینطوری افاضات میفرمایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
این چه وطن پرستی است که حتی نتوانست تحریمها را رفع کند ،امضا کری چه تضمینی داشت؟؟!!
جواب اینقدر باج دادن مان به آن چند کشور چه بود ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب سعی کن داروهات رو سر وقت بخوری
از ما گفتن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۱:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
معنی وطن پرستی رو هم فهمیدیم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسخره کردن ملت ایران به دست ...‌‌‌‌‌‌‌‌............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا به خیر بگذرون
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۵:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقا یکی به این ظریف بگه برگرده خونه .کاری باهاش نداریم.
سردار سلیمانی خالصانه جانشو فدای اسلام و نظام کرد
سردار سلیمانی همیشه در قلب ما قهرمان میماند
Iran (Islamic Republic of)
سامان نذری
۱۸:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اخ وجدانن این که گفتی چه ربطی داشت؟
خدایا مریضان اسلام را شفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا؟ اصلا میدونی ظریف توی مصاحبش چی گفته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا گزینه منفی خاموشه؟؟
رای من منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
راه سردار سلیمانی را ادامه می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا گزینه مثبت خاموشه؟ رای من مثبت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا مذاکرات ایران و عربستان باید از مردم پنهان بمونه و مردم ایران از طریق یک رسانه‌ی خارجی از این مذاکرات خبر دار بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون شخص رئیس جمهور و دولت تدبیرش نمی‌خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر آقای محمدجوادظریف , وزیرامورخارجه شجاع و انقلابی جمهوری اسلامی ایران و همکاران دلسوز و زحمتکش ایشان که دنبال تأمین منافع کشور و ملت ایران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
شوخی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
يعني چی خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی چیکارشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درکت ازمسائل سیاسی خیلی پایینه
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مطمئنی همه اینایی که گفتی از ویژگی های ظریفه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو هم در این شجاعت شریک شو بی‌کار ننشست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد جعفری
۱۵:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
منافع کشور !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون منفی رو بستین و نمیتونم رای منفی بدم برای همین اینجا منفی رو تایپ میکنم
منفی
منفی
منفی
منفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
امثال تو با این طرز فکر مملکت رو به این روز انداختند، کی از خواب بیدار میشی شما اهل کوفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
توهم زده ای؟یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ساده لوحی هم تو هم آنهایی که با نظر تو موافقند‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود برشما دوست عزیز.
درود بر روح پاک سردار دلها.
و درود بر این فرزند شجاع و باغیرت و وطن پرست واقعی دکتر ظریف عزیز
کاش یک همچین شخصیت شجاع و باسواد و کاربلد هم در جناح مقابل وجود داشت
درود بر شرف باشرف ظریف.
این بندگان خدا از وحشت حضور ظریف در انتخابات دارن سکته میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا رای منفی بسته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
وزیرامور خارجه
دیگه مهم نیس
وقتی توهینی به این ناجوان مردانه به سردار شهید کشورش می زند
دیگه هیچ امید واعتمادی بهش نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدام توهین!؟! ازسردارکه تعریف کرد! وبعد هرجه گفت، درست بود!؟! چراناراحت شدی ازواقعیت؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۶:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناشناس ۱۵:۵۷
همه اینکارهای ظریف از قبل برنامه ریزی شده برای انتخابات در پیش رو، بیشتر تامل کنید و درست انتخاب کنید،
France
علی
۱۶:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط گفت اگه هماهنگی و همکاری بیشتری بین اون و سردار بود نتیجه بهتری میداد هیچ توهینی صورت نگرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی آقای عزیز
ای کاش یک کم هماهنگی بیشتری وزارت خارجه با خط قرمزهای رهبری در برجام و بقیه مسایل داشت و اینقدر به اروپا و کدخدا اعتماد نمی کرد.الان هم تحریم خارجی هستیم و هم داخلی که این نتیجه گوش ندادن به تذکرات رهبری است.با تکیه به نیروهای داخلی میشد تحریمها را بی اثر کرد ولی صد حیف که آب و نان مان هم به برجام گره زده شد.وآخرش هم که می بینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
همینه دیگه اصلا گوش ندادی به فایل صوتی معلومه . کدوم توهین ؟ اگه توهینی شنیدی بگو مام در جریان باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۴:۰۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط دنبال کدخدااااا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۳:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثل پسر فراری روش نمیشه برگرده خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
یاد دوره گردی متکی بخیر که احمدی نژاد می خواست برکنارش کند ،نمی امد به کشور آخرش در سنگال برکنارش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دنبال جان کری می گرده تا فایل صوتی رو ماست مالی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
یه آگاه
۱۳:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
برگرده ایران استیضاح میشه برای همون داره دور وبر میچرخه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف جان با این کارها آبروی رفته شما بر نمیگردد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا این ظریف خستگی ناپذیر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای غرب فعلا داردتلاش می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم