استاندار تهران مطرح کرد؛

افزایش رد صلاحیت‌ها در شورا‌های شهر نسبت به دوره‌های قبل

محسنی بندپی درباره انتخابات شورا‌های شهر و کسانی که رد صلاحیت شده اند، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در پایان جلسه بزرگداشت روز ملی شورا‌ها اظهار کرد: روز شورا‌ها را به همه اعضای شورا‌ها‌ی شهر و روستا تبریک عرض می‌کنم. واقعا از برکات این نظام و انقلاب تحقق دو رکن اسلامیت و جمهوریت است و تجلی آن را در انتخابات‌ شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در آستانه ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا، ریاست جمهوری اسلامی، انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم.

استاندار تهران گفت: در تشخیص صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر براساس چیزی که قانون مشخص کرده ما در حال بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی هستیم و به صورت میانگین در کلان شهر تهران حدود ۶ درصد، در میانگین استان تهران زیر ۹ درصد رد صلاحیت داشته ایم.

محسنی بندپی افزود: پرونده کل افراد به هیات نظارت رفته و در بررسی که انجام دادند، متاسفانه شاهد این بودیم که رد صلاحیت‌های فراوانی نسبت به دوره‌های قبل وجود دارد.

وی بیان کرد: قانون مشخص کرده و حق داوطلبین این است که براساس مسیر قانونی، مراحل تایید صلاحیت خود را پیگیری کنند و اگر اعتراضی دارند، قانون مراحل پیگیری را مشخص کرده است. چون قانون از شفافیت برخوردار است مراجعی که باید برای تایید صلاحیت نظر بدهند، مشخص شده اند.

وی افزود: اگر رد صلاحیت خارج از چهار چوب صورت گرفته باشد در هیات نظارت استان و مرکزی افراد می‌توانند پیگیر باشند و امیدواریم که هم داوطلب بیشتر و هم حضور بیشتر مردم در ۲۸ خرداد ماه را شاهد باشیم.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوبه
آخرین اخبار