عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم؛

سرمایه‌های نظام را تخریب نکنیم

حجت الاسلام صلواتی گفت: با برخورد‌های سیاسی و جناحی، سرمایه‌های نظام را تخریب و تضعیف نکنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین محمود صلواتی عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: دکتر ظریف یک انسان صاحب نظر، خدوم و دلسوز نظام و انقلاب است و اگر مطلبی را بیان کرده، قطعا از روی دلسوزی است و باید شنیده شود، نباید با این قضایا برخورد‌های سیاسی و جناحی صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه بر اساس برداشت‌های خود از مسائل کشور، مطالبی را بیان کردند و باید حرف‌های او را شنید و نسبت به آن‌ها تامّل کرد، نه اینکه با برخورد‌های سیاسی و جناحی، او را تخریب و سرمایه سوزی کنیم.

او ادامه داد: همه این را می‌دانند که دکتر ظریف به خاطر مسائل شخصی خود، حرفی نمی‌زند و اگر سخنی بیان می‌دارد منافع ملی را در نظر می‌گیرد، اتفاقا کسانی که سعی دارند از آب گل آلود ماهی گرفته و به این قضایا دامن بزنند باید مورد مواخذه قرار بگیرند.

مدرس حوزه و دانشگاه یادآورشد: دکتر ظریف انسان متواضع، دلسوز و متدینی است که منافع ملی کشور را می‌داند و اینگونه برخورد‌ها با ایشان سزاوار نیست.

صلواتی با بیان اینکه سخنان ظریف از روی دلسوزی مطرح شده است، گفت: اگر کسانی نسبت به این سخنان نقدی دارند باید دلسوزانه، مودبانه و به صورت معقول او را نقد کنند، ولی نباید اجازه دهیم در این شرایط حساس که تیم مذاکره کننده برای رفع تحریم‌های ظالمانه دشمنان در حال جنگ هستند، دشمنان از این وضعیت سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام صلواتی قبل و بعد از انقلاب اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور امروز بسیار ویژه و خاص است، گفت: تیم مذاکره کننده امروز در حال جنگ است و باید همه قوا و مسئولان کشور پشت سر آن‌ها باشند.

او افزود: در دوران جنگ تحمیلی وقتی کشور روی یک موضوع متمرکز می‌شد همه پشت سر هم بوده و ید واحده بودند و کار به درستی پیش می‌رفت، امروز هم ما با جنگ اقتصادی دشمنان علیه مردم از طریق تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم، همه تاثیر این تحریم‌های ظالمانه را لمس کردند، بنابراین باید نقطه قوت تیم مذاکره کننده باشیم.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه لازمه کشورداری دیپلماسی، مذاکره و گفتگو است، گفت: امروزه کشور به جای جنگ و دعوا نیازمند دیپلماسی است، در ارتباط با مذاکرات وین نیز همه مسئولان بلندپایه نظام در جریان هستند و پای منافع ملی در میان است نباید این را در سطح جناح‌های سیاسی تنزل دهیم.

حجت الاسلام صلواتی هر گونه اقدام برای تضعیف تیم مذاکره کننده هسته‌ای و حاشیه سازی و اختلاف بین مسئولان نظام را خیانت به کشور و منافع ملی دانست و گفت: کسانی که با اختلاف افکنی و حاشیه سازی جبهه تیم مذاکره کننده را تضعیف و سعی در تخریب این سرمایه‌ها دارند، خیانت می‌کنند.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم یادآورشد: دشمنان سعی دارند از این فرصت‌ها برای اختلاف میان مردم و مسئولان استفاده کنند باید بیشتر مراقب باشیم و منافع جناحی را بر مصالح ملی ترجیح ندهیم بلکه باید برای ما اصل منافع ملی باشد.

 از ابتدای دولت یازدهم و همچنین در دولت دوازدهم هجمه‌ها علیه دستگاه دیپلماسی کشور وجود داشت و به رغم موفقیت‌هایی که دستگاه دیپلماسی و «محمد جواد ظریف» در برجام بدست آورد، این رویه تخریب هیچگاه متوقف نشد و در ماه‌های اخیر که به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک شدیم، روند آن افزایش یافت و چند روزی نیز به بهانه انتشار فایل صوتی به اوج خود رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار