پادکست|رمضان، قرآن و یک دریا معرفت/ ۱۵

گران‌فروشی و کم‌فروشی نکنیم

حجت‌الاسلام محسن قرائتی درباره پیام آیه ۳۵سوره اسراء بیان کرد: کم‌فروشى، خیر و برکت را از بین مى‌برد.

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ آیه ای از سوره اسراء می رویم؛

خداوند در آیه ۳۵ سوره اسراء می‌فرماید:" وَأَوْفُوا الْکَیْلَ إِذَا کِلْتُمْ وَزِنُوا بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِیمِ ۚ ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا " یعنی، چون چیزى را پیمانه کنید، پیمانه را کامل گردانید و با ترازویى درست وزن کنید که این بهتر و سرانجامش نیکوتر است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام این آیه را اینگونه بیان کرد: پیام اول این است که بازار مسلمانان، باید از تقلّب و کم‌فروشى دور باشد و فروشنده باید امین، دقیق، درستکار و با حساب و کتاب باشد. ایفاى کیل و پیمانه صحیح، از نمونه‌هاى وفاى به پیمان است زیرا معامله، نوعى تعهّد است.

وی افزود: ترازو و وسایل سنجش و محاسبات تجارى، باید سالم و دقیق باشد. دقّت در ترازو، وزن و محاسبات، عامل خیر و برکت است و کم‌فروشى، خیر و برکت را مى‌برد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رمضان1400 ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.