پادکست|رمضان، قرآن و یک دریا معرفت/ ۱۳

شکر ایزد نعمتت افزون کند

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی بیان کرد: نعمت‌ها را تنها از خدا بخواهید و او را شکر کنید تا رشد کنید.

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه‌داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ آیه‌ای از سوره ابراهیم می رویم؛

خداوند در آیه ۷ سوره ابراهیم می‌فرماید:"وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ"  (و به یادآور) هنگامى که پروردگارتان اعلام فرمود: همانا اگر شکر کنید، قطعاً (نعمت‌هاى) شما را مى‌افزایم، و اگر کفران کنید البتّه عذاب من سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیام این آیه را این گونه بیان کرد: پیام اول این است که سنّت خداوند بر آن است که شکر را وسیله‌ ازدیاد نعمت قرار داده و این سنّت را قاطعانه اعلام کرده است. خدا براى تربیت ما، شکر را لازم کرد نه آنکه خود محتاج شکر باشد.

وی افزود: با شکر، نه تنها نعمت‌هاى خداوند بر ما زیاد مى‌شود؛ بلکه خود ما نیز رشد پیدا مى‌کنیم، زیاد مى‌شویم و بالا مى‌رویم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار