پادکست/ رمضان، قرآن و یک دریا معرفت/ 17

با مرگ و سفر به دیار ابدی نابود نمی‌شویم

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی درباره پیام آیه ۳۵ سوره انبیاء بیان کرد: انسان با مرگ نیست و نابود نمی‌شود.

به  گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه مبارک رمضان دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

امروز سراغ سوره انبیاء می رویم:

خداوند در آیه ۳۵ سوره انبیاء می‌فرماید:" کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ۗ وَنَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً ۖ وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ " هر کسى طعم مرگ را مى‌چشد؛ و شما را به خیر و شر مى‌آزماییم؛ و همه به نزد ما باز مى‌گردید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی پیام این آیه را این گونه بیان کرد: پیام اول این است که سنّت الهى بر جاوید نبودن انسان در این جهان است. اگر بنا بود انسانى در دنیا همواره زنده بماند، آن شخص پیامبر (ص) بود.

وی افزود: گرچه خیر و شر هر دو ابزار آزمایش‌ هستند، ولى آزمایش با تلخى‌ها مناسب‌تر است. آزمایشات الهى سخت و مهم است. با مرگ، نیست و نابود نمى‌شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تفسیر قرآن ، رمضان1400
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار