اینترن‌ها و رزیدنت‌های آذربایجان غربی واکسن دریافت کردند

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی گفت:اینترن‌ها و رزیدنت‌های آذربایجان غربی واکسن دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی احمد آقاپور رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان غربی درباره وضعیت شیوع کووید ۱۹ گفت: روند ابتلا و بستری در آذربایجان غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.

علی احمد آقاپور درباره فصل بهار افزود: با توجه به اینکه فصل بهار بدترین فصل برای جهش ویروس به شمار می‌آید، احتمال جهش ویروس و ایجاد گونه جدید در کشور وجود دارد.

او  درباره اهمیت استفاده از ماسک در کنترل اپیدمی بیان کرد: مهم‌ترین بحث در پیشگیری، استفاده از ماسک است. استفاده ۵۰ درصدی مردم از ماسک اصلا قابل قبول نیست و اگر می‌خواهیم اپیدمی کنترل شود، استفاده ۹۰ درصدی از ماسک مورد انتظار ما می‌باشد.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای استان افزود: رعایت فاصله گذاری و همچنین وجود تهویه مناسب در اماکن از جمله موضوعات مهمی است که در پیشگیری از ابتلای بیماری مطرح است و باید این موارد با توجه ویژه‌ای رعایت شود.

آقاپور درباره اهمیت واکسیناسیون ابراز کرد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین واکسن ، واکسنی است که به دستتان می‌رسد. ممکن است در هر یک میلیون دوز تزریقی ۴ نفر به واکسن تزریقی عوارض نشان دهند که این رقم در مقابل عوارض افراد مبتلا به بیماری کرونا بسیار اندک است.

او درباره واکسیناسیون افزود: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت واکسیناسیون را انجام می‌دهد. در آذربایجان غربی تمامی اینترن‌ها و رزیدنت‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.