مطالبه پزشکانی که نسخه الکترونیک تجویز کنند یک هفته‌ای پرداخت می‌شود

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبه آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت نسخه الکترونیک می‌کنند ظرف مدت ۷ روز پس از تجویز نسخه الکترونیک پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حافظی سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک سازمان برای تمامی پزشکان طرف قرارداد بخش خصوصی فراهم شده است و این پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند.

او افزود: به منظور ایجاد انگیزه جهت تجویز الکترونیک، مطالبه آن دسته از پزشکانی که اقدام به ثبت نسخه الکترونیک می‌کنند ظرف مدت ۷ روز پس از تجویز نسخه الکترونیک و به صورت علی الحساب پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


حافظی اضافه کرد: دسترسی داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک به سامانه نسخه الکترونیک سازمان فراهم شده است و این مراکز امکان واکشی نسخ الکترونیک تولید شده را خواهند داشت.

او ادامه داد: تا زمان ثبت تمامی نسخ به صورت آنلاین توسط پزشکان مراکز ارائه دهنده خدمات می‌توانند نسخه کاغذی را در سامانه ثبت نمایند، آن دسته از مطالبات موسسات که به صورت برخط ثبت شده باشند دارای اولویت پرداخت خواهند بود.

حافظی گفت: امکان ثبت نسخه الکترونیک برای پزشکان غیر طرف قرارداد نیز فراهم است و این پزشکان می‌توانند درخواست خود را به صورت برخط اعلام نموده و نسبت به تولید نسخه الکترونیک اقدام کنند.

او افزود: پذیرش نسخ کاغذی از پزشکان بخش خصوصی صرفاً تا پایان تیرماه و پزشکان شاغل در بخش دولتی تا پایان مهرماه مجاز است.

حافظی اضافه کرد: بدیهی است پس از تاریخ ذکر شده پرداخت به پزشکان صرفاً در صورت تجویز الکترونیک امکان پذیر خواهد بود و پذیرش نسخه کاغذی تجویز شده توسط پزشکان بخش خصوصی در داروخانه‌ها و مراکز ارائه خدمت تا پایان مرداد ماه و پزشکان بخش دولتی تا پایان آبان ماه امکان پذیر خواهد بود.

او ادامه داد: بعد از تاریخ‌های ذکر شده داروخانه‌ها و مراکز ارائه خدمات صرفاً امکان ارائه خدمت به نسخ الکترونیکی را دارا خواهند بود و مجاز به پذیرش نسخه کاغذی نیستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار