رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

کرونا در استان مرکزی کماکان شیب افزایشی دارد

جمالیان گفت: در این وضعیت بحرانی مدیریت تخت بسیار سخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: کرونا در استان مرکزی کماکان شیب افزایشی دارد و ارائه خدمات به بیماران و مدیریت تخت بسیار سخت شده است.

جمالیان افزود: مراکز درمانی با ظرفیت کامل ارائه خدمت می‌کنند و در این وضعیت بحرانی مدیریت تخت بسیار سخت شده، اما برای ارائه خدمات مناسب به مردم روش درمان سرپایی (درمان در منزل) را در پیش گرفته‌ایم.

او اضافه کرد: بیمارانی که وضعیت وخیمی دارند در مراکز درمانی بستری می‌شوند و باقی بیماران روزانه با مراجعه به مراکز درمانی دارو، اکسیژن و سرم درمانی را دریافت می‌کنند و پس از گذشت ۴ الی ۵ ساعت مرخص می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه وضعیت افزایش بیماران کرونایی در استان مرکزی کماکان شیب افزایشی دارد تاکید کرد: ضریب سرایت پذیری همچنان ۱/۰۹ بوده که نشان از وجود همین شیب افزایشی در هفته آینده است.


بر اساس رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که این وضعیت همچنان تغییر نکرده است.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا، تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی استان مرکزی افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.