جمهوری چک سفیر روسیه را فراخواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، جمهوری چک سفیر روسیه را احضار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه تنش‌های روسیه و جمهوری چک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، جمهوری چک سفیر روسیه را احضار کرده است.

ماریا زاخارووا در نشستی خبری در این باره گفت وزارت امور خارجه جمهوری چک در حالی سفیر روسیه را فراخوانده است که احضار سفیر این کشور در پایتخت روسیه نیز برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «دیپلمات‌های چک تصمیم به اجرای نمایش گرفته‌اند. ظاهراً آن‌ها بیانیه دیروز ما را شنیده‌اند که گفت‌وگو با سفیر چک را ادامه خواهیم داد و تصمیم گرفته‌اند پیش از این دیدار با سفیر ما صحبت کنند. مهم‌ترین کاری که چک باید انجام دهد این است که حین نمایش با بینی به زمین نخورد!»

این در حالی است که ساعتی پیش جمهوری اسلواکی اعلام کرد برای همبستگی با پراگ، ۳ دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام اسلواکی تاکید کرد: ما از تصمیم اسلواکی برای اخراج دیپلمات‌های روسی ناامید شده‌ایم و پاسخ ما دیر نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به اخراج دیپلمات‌های خود به اتهام جاسوسی، ۳ دیپلمات اهل اسلواکی را از مسکو اخراج می‌کند.

وزیر امورخارجه جمهوری چک روز گذشته (پنجشنبه) به روسیه اولتیماتوم داد تا دیپلمات‌های چک را به مسکو برگرداند.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به هشدار جمهوری چک تأکید کرد لحن پراگ مبنی بر اولتیماتوم و هشدار در قبال روسیه غیر قابل قبول است.

روز شنبه، دولت چک از اخراج ۱۸ دیپلمات روس به ادعای نقش آن‌ها در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴، که در آن دو تبعه چک کشته شدند، خبر داد. مسکو در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار