مسکو: اقدامات جمهوری چک علیه روسیه غیرمنطقی و غیردیپلماتیک است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: عواقب احتمالی اقدامات جمهوری چک علیه مسکو را به سفیر آن کشور گوشزد می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو عواقب احتمالی اقدامات پراگ را به سفیر این کشور گوشزد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اقدامات جمهوری چک در قبال روسیه را مضحک، غیرمنطقی و بی ربط با هرگونه دیپلماسی دانست. 

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهارات پراگ درباره تحقیقات صورت گرفته در مورد انفجار‌ها در جمهوری چک، سخنان ضد روسی است و با عقل و اصول قانون هماهنگی ندارد.

زاخارووا اظهار کرد: وزارت خارجه روسیه عواقب احتمالی اقدامات پراگ را برای ویتسلاو پیونکا، سفیر چک در مسکو روشن خواهد کرد.

او تاکید کرد: امروز گفت‌وگو با سفیر چک در وزارت امور خارجه ادامه خواهد داشت و پراگ فرصتی نخواهد داشت تا پس از گفت‌وگو، مسکو را به از بین بردن روابط دوجانبه متهم کند. آن‌ها باید دریابند که از نظر بر هم زدن روابط دوجانبه به چه مرحله‌ای رسیده اند.

در ۱۷ آوریل، مقامات جمهوری چک، ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آنها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند.

از سوی دیگر با وجود اینکه ابتدا جمهوری چک اقدام به اخراج دیپلمات‌های روسیه کرده بود، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم گرفت روسیه را در این راستا محکوم کند و اعلام کرد که از تمام گام‌های آتی جمهوری چک علیه مسکو حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار