آمریکا: به تعهد در مقابل تعهد پایبند خواهیم شد

مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان آنکه در مذاکرات غیرمستقیم با ایران پیشرفت‌هایی دیده شده گفت واشنگتن درمقابل تعهد ایران پایبند خواهد شد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی‌ان‌ان، از پیشرفت در مذاکرات غیر مستقیم برجامی با ایران در وین اتریش گفت و درباره توافق هسته‌ای ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

«کریستین امانپور» مجری این برنامه، از سالیوان پرسید: «درباره ایران، این موضوع مطرح شده است که کدام یک از طرف‌ها ابتدا به توافق بازخواهد گشت؟»

سالیوان در پاسخ گفت: «جهان معتقد است آمریکا ابتدا از توافق خارج شده و باید ابتدا به توافق بازگردد.»

در ادامه امانپور با بیان آنکه سالیوان از اولین افرادی بود که در اولین توافق هسته‌ای با ایران حضور داشته است، از او پرسید: «شنیده‌ایم پیشرفت‌هایی در این راه حاصل شده است، درحال حاضر مسائل چگونه می‌گذرد؟»

این مقام ارشد آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما برخی اختلاف‌ها همچنان به قوت خود باقیست و باید رفع شوند. اما در نهایت آمریکا به "تعهد در برابر تعهد" متعهد خواهد بود. این را از ابتدای کار دولت جدید آمریکا بیان کرده‌ایم.»

او در ادامه در پاسخ برای توضیح بیشتر درباره تعهد درباره تعهد گفت: «در این باره دو موضوع مطرح است: موضوع اول این است که چه تحریم‌هایی برداشته خواهند شد و در ازای آن چه محدودیت‌های هسته‌ای از سوی ایران پذیرفته می‌شود. در وهله دوم ترتیب این اقدامات مطرح می‌شود.»

سالیوان در ادامه افزود: «در حال حاضر، تمرکز ما بر روی موضوع اول خواهد بود که اساسی‌تر است؛ سپس به سراغ مسئله دوم خواهیم رفت. من در تلویزیون در این‌باره بحث نخواهم کرد، اما می‌گویم باید مطمئن شویم ایران آمادگی لازم برای بازگرداندن محدودیت‌های سابق توافق هسته‌ای را دارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دروغ میگه این خبیث
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۳:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
بعد از 7 سال از امضای برجام تا به امروز که هیچ تعهدی را از شما امریکائیها ندیده ایم حال چگونه بشما اعتماد کنیم اعتماد مجدد ایران به شما حماقت محض است.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۷:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به خاطر نرمش تیم ایران خیلی پر رو شده اند. ایران لزومی ندارد با این بدعهدها مذاکره انجام دهد. بهترین گزینه ترک مذاکرات و آمدن به ایران و استفاده از توان داخل هست. قطعا تکیه به داخل همه مشکلات را حل میکند و در جوار آن از تمامی مزیتهای هسته ای هم میتوانیم بدون محدودیت برخودار باشیم. خروج آمریکا از برجام بهترین فرصت برای ایران است. هر کاری آمریکا انجام داده می تواند فرصت بی بدیل باشد که سالیان دراز نتوانستیم کشور را از فروش نفت خلاص شویم در این چند سال در برخی زمینه ها خودفا شدیم و از خام فروشی خلاص شده ایم. بهترین نمونه صنایع مربوط به لوازم خانگی هست و خیلی موارد دیگر .....
آخرین اخبار