تروئیکای اروپایی: راه درازی در مذاکرات وین پیش رو داریم

دیپلمات‌های اروپایی با اعلام پیشرفت در مذاکرات برجامی در وین اعلام کردند راهی طولانی در انتظار طرف‌های توافق هسته‌ای است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار وال استریت ژورنال مستقر در بروکسل از رضایت دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس و آلمان حاضر در مذاکرات برجام از پیشرفت در مذاکرات اخیر در وین، اتریش خبر داد.

این خبرنگار با انتشار رشته پیامی توییتری به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت: «از مذاکرات سازنده در وین و مشارکت مثبت طرف‌های حاضر در نشست‌ها استقبال می‌کنیم.»

آن‌ها در ادامه با بیان آن‌که همه طرف‌ها را تشویق به استفاده از فرصت‌های دیپلماتیک می‌کنند، افزودند: «هرگونه اقدامات تشدید کننده ازسوی هریک از طرف‌ها که پیشرفت را به خطر بیاندازد ازسوی ما محکوم است.»

روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، و با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ در وین برگزار شد.

اتحادیه اروپا پس از این نشست به منظور جمع‌بندی موارد بحث شده بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کرد: «افراد حاضر در مذاکرات، اقدامات لازم را بررسی کردند. این اقدامات در راستای لغو تحریم‌ها، بازگشت آمریکا به برجام و احیای کامل توافق هسته‌ای خواهد بود.»

در بخشی دیگر این بیانیه  آمده است: «نمایندگان حاضر در نشست تصمیم به پیگیری بیشتر تلاش‌های دیپلماتیک کردند. این اقدام نیز از راه تماس میان هماهنگ کننده با اعضای برجام و آمریکا انجام خواهد شد.»

این در حالیست که مقامات امنیتی رژیم اشغالگر با اشاره به مذاکرات وین گفتند: «رایزنی‌ها درباره توافق هسته‌ای ایران در وین بسیار نگران‌کننده است.»

همچنین به تازگی یک مقام آمریکایی و یک مقام رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر مذاکرات اخیر درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین خبر دادند.

به همین منظور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نظر دارد روز پنج‌شنبه (فردا) نشستی به همراهی «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم، برگزار کند و به رایزنی درباره مسائل مطرح شده در مذاکرات وین بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
راه دراز یعنی مذاکرات فرسایشی و کلاه گذاشتن سر تیم مذاکره کننده ایران برای بار سوم. اینا دنبال لغو تحریم نیستند. چطور بازگردوندن تحریمها با یه امضای ترامپ به راحتی انجام شد ولی موقع لغو تحریمها هزار جور ادا و اطوار در میارند؟ آمریکا و اروپا حتی اگه اعلام کنند تحریمی رو تعلیق می‌کنند صرفا برای تاثیرگذاری بر انتخابات پیش روی ایرانه چون اگه اتفاقی مثل سال ۸۴ بیافته دیگه باید خواب تعطیل شدن تاسیسات هسته‌ای و موشکی ایران رو ببینند
آخرین اخبار