پشتیبانی اتحادیه اروپا از کشور‌های درگیر با روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این ادعا که اقدامات روسیه می‌تواند ثبات اروپا را تهدید کند، از کشور‌هایی همچون اوکراین و جمهوری چک در مقابل مسکو حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز‌های اخیر تنش‌ها میان روسیه با اوکراین که حامیانی از جمله کشور‌های اروپایی و آمریکا دارند، بسیار افزایش یافته است.

برخی منابع مدعی شده اند که، روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است، در صورتی که اوکراین و کشور‌های عضو پیمان ناتو به افزایش آمادگی‌های نظامی خود ادامه دهند، مسکو دو طرف را به ممانعت از انجام اقداماتی که سبب تشدید تنش می‌شود، فرا می‌خواند؛ و حال با توجه به این موضوعات، به نقل از خبرگزاری تاس، جوزپ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مسکو را به تهدید ثبات در منطقه اروپا متهم کرده است.

براساس ادعای بورل، روسیه باید از فعالیت‌هایی که سبب تهدید امنیت و ثبات در اروپا می‌شود و یا با تعهدات بین‌المللی مسکو در تقابل است، پایان دهد.

بورل، مدعی شده است که اتحادیه اروپا کاملا قاطعانه با چنین اقدامات خرابکارانه سرویس‌های اطلاعاتی روسیه علیه منافع و امنیت اتحادیه و کشور‌های عضو مقابله می‌کند.

از سوی دیگر باوجود اینکه ابتدا جمهوری چک اقدام به اخراج دیپلمات‌های روسیه کرده بود، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم گرفت روسیه را در این راستا محکوم کند و اعلام کرد که از تمام گام‌های آتی جمهوری چک علیه مسکو حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری چک در روز  چهارشنبه، نسبت به اخراج دیپلمات‌های این کشور از پایتخت روسیه هشدار داد و خواستار بازگشت آن‌ها به مسکو شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنیم پراگ از لحن اولتیماتوم و هشدار برای صحبت در داخل ناتو استفاده کند. این لحن در قبال روسیه غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار