روند صعودی بیماران کرونا مثبت در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از روند افزایشی بیماران کرونا مثبت بستری نسبت به سه هفته‌ی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: روز گذشته تعداد ۲۸۹ مورد کرونا مثبت جدید با استفاده از تست مولکولی شناسایی شده که از این تعداد ۶ مورد مربوط به شهرستان بشرویه، ۱۵۴ مورد شهرستان بیرجند، ۶ مورد خوسف، ۴ مورد درمیان، ۷ مورد زیرکوه، ۱۰ مورد سرایان، ۱۴ مورد سربیشه، ۲۹ مورد طبس، ۲۲ مورد فردوس،۳۶ مورد قاین و یک مورد هم مربوط به شهرستان نهبندان بوده است.

او با اشاره به این وضعیت بیماران کرونا مثبت بستری از سه هفته‌ی قبل روند افزایشی پیدا کرده است افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که نسبت به هفته‌ی قبل افزایش ۲۰ درصدی و نسبت به هفته‌ی اول فروردین ماه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش موارد کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها را داشته ایم.

شریف زاده اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها تا اواسط هفته‌ی آینده همچنان شاهد روند افزایشی بیماران بستری خواهیم بود که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از پایان هفته‌ی آینده روند کاهشی موارد ابتلا و بستری را در سطح استان انتظار خواهیم داشت.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاظر تعداد ۲۹۳ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که نسبت به هفته‌ی گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: از این تعداد ۱۷۳ نفر بیمار کرونا مثبت بستری در بیمارستان هستند که نسبت به هفته‌ی گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

شریف زاده با اشاره به این که از ابتدای سال ۳۹ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان داشته ایم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوتی جدید به امار فوتی‌ها اضافه شده است که یک مورد مربوط به شهرستان بیرجند، یک مورد مربوط به شهرستان طبس و یک مورد هم مربوط به شهرستان بشرویه بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار