کودکان، ناقلان کرونا در خانواده / وقتی سرماخوردگی کودک بوی مرگ می‌دهد+فیلم

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند هشدار داد: والدین سرماخوردگی کودکان را جدی بگیرند و در صورت مشاهده علائم تب، سرفه، آبریزش بینی و مشکلات گوارشی در کودک حتما به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: کرونای انگلیسی در نوع جهش یافته خود ممکن است ابتدا در کودکان ظاهر شود و در کمتر از ۲ یا ۳ روز پدر و مادر و سایر افراد خانواده را مبتلا کند.

او هشدار داد: تمام علائم مربوط به سرماخوردگی در کودکان مانند تب، سرفه، آبریزش بینی، گلودرد، بی‌حالی، سردرد، مشکلات گوارشی مانند اسهال، استفراغ و درد شکم می‌توانند از علائم کرونا در کودکان باشند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند افزود: مواردی از کرونای انگلیسی را داشته ایم که ابتدا علائم آن در کودکان ظاهر شده است و خانواده به تصور اینکه کودکشان سرماخوردگی ساده دارد از مراجعه به پزشک خودداری کرده اند و کرونای کودک به خانواده منتقل شده است.

ضیائی به خانواده‌ها توصیه کرد: در صورت بروز هر گونه علائم سرماخوردگی در کودک، خودشان را قرنطینه کنند و در صورت لزوم به مطب پزشکان و یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لعنت به این کرونا که هر روز یه بلا رو سر مردم در میاره...به بچه ها ها رحم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باز کودکان ناقل شدند