حذف دفترچه بیمه سلامت از امروز کلید خورد

از امروز اول اردیبهشت ماه حذف دفترچه بیمه سلامت کلید خورد البته دفترچه‌ها تا آخرین برگ اعتبار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از امروز اول اردیبهشت ماه حذف دفترچه بیمه سلامت کلید خورد البته دفترچه‌ها تا آخرین برگ اعتبار دارند.

بیمه‌شدگان در صورت مراجعه به پزشک برای احراز هویت با کد ملی باید یکی از مدارک خود از جمله دفترچه قبلی که هنوز برگ‌های آن تمام نشده، کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه را باید همراه داشته باشند.

پزشک معالج پس از احراز هویت اقدام به ویزیت می‌کند و در صورت لزوم به تجویز دارو، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی می‌پردازد. در این مرحله نسخه الکترونیک توسط پزشک صادر می‌شود و بیمه شده می‌تواند با مدارک هویتی و کد ملی سایر قدم‌های درمانی مثل مراجعه به داروخانه و آزمایشگاه را انجام دهد.

اگر به هر دلیلی پزشک امکان صدور نسخه الکترونیک را نداشت نسخه کاغذی صادر می‌شود اما بیمه‌شدگان حتما باید توجه داشته باشند که نسخه‌هایی که از پزشک دریافت می‌کنند حتما نام و نام خانوادگی، تاریخ ویزیت و و کد ملی در آن درج شده باشد.

بیمه‌شدگان می‌توانند با تماس با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است و یا مراجعه به پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس IHIO.GOV.IR جهت افزایش اطلاع‌رسانی به بیمه شدگان، از برخورداری خود از پوشش بیمه‌ای مطلع شوند.

بیماران خاص نیز همانند سایر بیمه شدگان می‌توانند از وضعیت پوشش بیمه‌ای خود مطلع شوند. این بیماران با پسوند خاص در استعلام‌ها مشخص می‌شوند.

تا اطلاع ثانوی احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه‌های درمانی و ۱۰ رقم اول شماره سریال دفترچه صورت می‌گیرد و پذیرش نوزادان در بخش بستری نیز تا زمان صدور شناسنامه تا یک ماه از طریق شناسنامه مادر امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
بیمه شده سلامت
۰۱:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام وتشکر از درج نظرات هرچند کم ونامتناسب با این طرح جعلی و تقلیدی و بیفایده و هزینه بر امیدوارم کارشناسان و صاحب نظران بخصوص کارشناسان متعهد باشگاه بدون واهمه از جو سازی های امثال عمار ها و بانیان وتدوین کنندگان این طرح تقلیدی و تبلیغاتی و هزینه بر و مضر به موضوع درمان نیم بند این مملکت و بویژه نبود فرهنگ لازم و زیر ساخت های فنی و ارتباطی متناسب و علی ا لخصوص ضعف نظارت و پایش نتایج مورد بهانه !! پیرامون اهداف واقعی این طرع پیگیری و گزارشات واقعی و بیطرفانه تهیه وبرای مسولین بیخبر ودلسوز و بیمه شدگان سرگردان وگیج شده اعلام نمایند ایران را باید با ایران و امکانات داشته !! مقایسه کرد و ادای کشورهای پیشرفته را برای اهداف پست مالی خود بهانه نکنیم سراسز کار هایتان اسراف است همه را ول کردهاید با بهانه صرفه جویی در کاغذ مردم مراکز در مانی وجان بیماران را اسیر اهداف !!خود کردهاید !! جهان به این سمت است !!آلمان اینطور است بلژیک آنطور است !! انگلیس و فلان کشور فلان است آنهااولا در کارشان صادقند ثانیا زیر ساخت های فنی و فر هنگی لازم را دارند ثالثا به این بهانه های موجه دنبال امیال واغراض ناموجه نیستند !!سازمانهای بازرسی ونظارتی ورود کنند شاید متوجه علت این طرح سلامت بر باد ده یشوند ازما به عنوان بیمه شد ه گفتن بود و از عزیزان باشگاه پیگیری واقعی البته باز از درج بیطرفانه نظرات تشکر میکنم والسلام
Iran (Islamic Republic of)
بیمه شده سلامت
۲۲:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقایان بیمه سلامت به بهانه صرفه جویی در مصرف کاغذ !! با سیستم درمانی و درمان مردم د بازی نکنید آگاهان میدانند هدف بانیان ای طرح مسخره وومضر برای امر درمان مردم پیه و په پول هایی به این بهانه حیف ومیل میشود !!!!مشکلات درمانی مردم را بااین بهانه ها ی عوام فریبانه بیشتر نکنید راستی نوشتن برنامه برای همچون سامانه ای چقدر قرار داد بسته اید !!!؟؟؟ بابت خدمات نگهداری و پشتیبانی از این برنامه مضحک و تقلیدی !! وبا این زیر ساخات های ناقص و نامتناسب ماهانه چند ملیون وحتی ملیارد !!! قرار داد بسته اید وبا آن شرکت ها چه روابط و ارتباطاطی دارند من احتمال میدهم آقا عمار یکی از طرفین و از افراد ذینفع در این طرح سلامت بر باد ده باشند همه ما دنبال خوردن و بردن طمع هستیم ولی با سلامت مردم بازی کردن عاقبت خوبی ندارد ومسلما روزی گریبان بانیان این طرح را خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۰۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت و درود و خداقوت بر خردورزیتان کار بسیار پسندیده ایی و پیشرفته ایی را شروع کردیت ولی باید با متخلفین و اونهایی که زیر بار نسخه های الکترونیکی نمی روند برخورد بدون اقماض قانونی شود تا در سر تا سر کشور یکپارچه و مقتدرانه این طرح بسیار عالی و هوشمندانه بپیش رود . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت و مجلس مداوم سندسازی کرده اندبعدبخاطرش ستادسازی کرده اند الان دفترچه بیمه سلامت را حذف کرده اند.