استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی به حدود ۶۰ درصد رسیده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ماسک در استان به حدود ۶۰ درصد رسیده است که بهتر از هفته‌های پیش است.

دکتر جواد رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،   گفت: استفاده از ماسک در استان به حدود ۶۰ درصد رسیده که بهتر از هفته‌های پیش است، ولی برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا، باید این رقم نیز افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته با فوت ۱۹ نفر بیمار کرونایی دیگر، تعداد فوتی‌های کرونا در استان چهار هزار و ۱۹ نفر رسید.

دکتر آقازاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۳۴ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا شدند که ۲۵۸ نفر از آن‌ها در مراکز درمانی استان بستری شدند و تعداد بستر‌های کرونایی به یک هزار و ۳۵۴ نفر برسد.

او افزود: از کل ‏بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی، ۲۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری شده اند و، ۵۶ نفر نیز تحت ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند‎

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: ‏در شبانه روز گذشته از دو هزار و ۹۰۶ نفر تست کرونا دریافت شده است که در یک هزار و ۱۳۴ نفر ‏از این تعداد نتیجه مثبت بوده است‎.

تاکنون در استان آذربایجان غربی بیش از ۱۴۲ هزار نفر از مردم استان به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.