آذربایجان غربی در وضعیت بحرانی کرونا؛

دو پله تا حاکمیت کامل وضعیت قرمز کرونایی در آذربایجان غربی

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اعلام کرد: ۱۵ شهرستان از ۱۷ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۵ شهرستان از هفده شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که یک مورد بیشتر از هفته گذشته است.

او افزود: ارومیه به همراه ماکو، شوط، سلماس، چایپاره، پلدشت، چالدران و خوی درشمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، پیرانشهر، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

مصطفوی ادامه داد:  از شهرستان های هفده گانه استان فقط شهر‌ستان های اشنویه و سردشت در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: طی هفته گذشته شهرستان‌های سلماس و چایپاره وضعیت نارنجی داشتند که با بررسی‌های جدید صورت گرفته، وضعیت آن‌ها نیز قرمز شده است.

مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری در شهر‌های نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

او افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهر‌ها از جمله دورکاری ادارات، تردد‌های شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.